Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 10.01.2013, 17:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Varaosa-autossa (XJ-92) olis ehjä absiton akseli.Tämä äänekäs akseli on absillinen(XJ-90).Onkohan välityksissä eroa? Ilmeisesti ABS vetarit ovat ainakin paksummat/isommilla ristikoilla--->kestävemmät??

Kiitos ja anteeks..
Kato välitykset, jos on samat niin heität akselin alle ja vaihdat abs- kamat akselitsta toiseen jos välttämättä haluat ne '90 vuosimallin haistapaska- jarrut pitää. Itse suosittelisin samassa rytäkässä dumppaamaan koko abs- järjestelmän, koska bendixin jarrut on surkeat ja vaaralliset.

ABS- vetarit on aivan samanpaksuiset kuin absittomatkin, mutta absillisissa (ja kaikissa '95->) on isot ristikot jotka kestää paljon enemmän kuin pikkuristikot. ABS- vetarit käy sellaisenaan absittomaan akseliin ilman mitään puljaamista.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Dana30 master rebuild kit maksaa ameriikassa reilun satasen. Ei siinä hommassa mitään yliluonnollista ole, eikä hammaskosketukseen tartte kajota, kunhan katot missä väleissä mitäkin shimmejä on ja laitat ne samalla tavalla takaisinkin. Käytä myös vanha krymppiholkki pinionin laakereitten välistä. Pinionin kiristysmomentti (preload) pitäisi olla 20-25 lb/ft.
Juu, tuo hintaosio tuossa meni oikein.

Teoriassa samat shimmit menee kuin ennenkin, mutta laakereissa voi olla jotain satkun eroja minkä takia hammasvälys ja hammaskosketus pitäisi vähintäänkin tarkistaa ennenkuin ottaa ajoon uusilla laakereilla.

Krymppiholkki pitäisi vaihtaa AINA jos käyttää pinionin irti laakerinvaihdon takia. Periaatteessa pitäisi vaihtaa uuteen vaikka vaihtaisi vain stefan tjsp..

Pinionin preloadi ei todellakaan ole noin paljoa, tuohon jos vedät niin sulla on palanut laakeri ja katkennut pinionin akseli alta aikayksikön Se preloadi millä voimalla pinionin pitäisi pyöriä on uusille laakereille muistaakseni n.20-35 in/lbs. Uuden krymppirenkaan puristut vaatii n. 500-600Nm vääntömomentin, ja siinä vaiheessa kun alkaa puristua kasaan niin kandee edetä TODELLA varovasti ettei kiristä liikaa -> muuten saa etsiä uuden krymppirenkaan. Siksi niitä yleensä tulee korjaussarjassa pari kappaletta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten