Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli
saako noihin avomalleihin ostettua erikseen tuon metallisen takaosan ja takaovet, eli muutettua umpi malliksi? Ja jos saa niin miten helpolla niitä löytyy? Toi umpi malli kiinnostas mutta tarjolla ois avolavallinen 
|
Osien löytyminen on aivan niin helppoa kuin yleensäkin 50-vuotta sitten rakennettujen ei-massatuote (n. 10 000 kpl) autojen kanssa. Avomallin tuulilasin kehyksen yläosa on erilainen kuin HT (kovakaton) tai PU (lavamalli). Samaten B-pilari ja etuovi on erilaiset joten niissä on vähän jumppaa, mutta toki kaikki nuo muutokset on tehtävissä. Kylkiviivan alapuolelta kaikkien raakakorit on samanlaiset.
Umpimallista voi takaosan katon sivuineen heittää kesäksi pois, pultteja on luokkaa 20-30 kpl. Sivuovet saa nostettua irti, takaoven yläosa on kiinni pulteilla (6kpl). Rättikatto on omasta mielestäni paras mutta tämäkin on tietysti makuasia.
Mun ex-Valpissa oli rengaskoko otteessa 8.90-16, joten sen perusteella olis saanu muutoskatsastettua suoraan 37", leveämpi rengas vaatii levikkeen - ainakin leimalle.