Sukuvikana ollut jo +30-vuotta LR perheen tuotteet. Perintönä siirtynyt isältä pojalle ja aina vaan mennään.
Käyttiksenä D2nen TD5 ollut jo 5½ vuotta ja suht tarkalleen 1800e saannut laittaa rahaa remontteihin tähän päivään mennessä. Autolla ajettu ostohetkellä 138tkm ja nyt 230tkm.
Jarrulevyt x4, kulutustavaraa.
Alustan nivelet 4kpl. kulutustavaraa.
Kaarrevakaimen kumet 4kpl . kulutustavaraa
Pyörän navat/laakerit eteen 2kpl. Kulutustavaraa/tyyppivika?
Vesipumppu.
Nyt meni kansipahvi ja hehkut palannut ties milloin. Lähtee -20c pakkasessa ilman hehkuja käyntiin hyvin, huomasin sattumalta kun kansi oli irti ja mittasin hehkut varuilta.. Mitään en tiennyt niiden toimimattomuudesta. Mää haluun nähä mitä tojota tässä sanoo kun -20c pakkasta ja ilman hehkuja yrittää tulille..
Jäähdytin vaihdetaan nyt kansirempan yhteydessä kun muovipäädyt ovat pikkusen punastelleet.
Kaverilla kenellä ollut japsimaastureita koko ikänsä. Tojota ja pajero, nyt laitto 03sen TD5 Diskon. sano että ihan eri auto kun japsit. Harmitteli kun ei ollut aikaisemmin tajunnut laittaa Diskoa. Tojota kaatuu mutkassa kun Diskolla jossa kaarrevaikain ja 5kpl 100Kg ukkoja kyytissä tohtii vaan painaa kaasua kun tojota ois jo ojassa.. Harmitteli kun tojotassa ei ole mainittavia ajoominaisuuksia.. Metsässä kuulemma paljon mukavempi lastipäällä kun tojota.
Itse en laittaisi japsia mistään hinnasta. Kerran ajannut vm 90 pajeroa ja jos sitä vertaa esim 89RRC niin se pajero on ihan hirvee..
Toisella kaverilla ollut pajeroja, ja D1nen. Totesi että jos D1sessä ois kunnon lämmitys ja webasto, niin ehdottomasti Disko. Kuulemma pajeron kulutus verrattuna diksoon kova, ja suorituskyky huono. Nyt sponsori autona pajero 90luvun lopun ja kuulemma ahistavaa vetää 1300kg kiihytysautoa ympäri Suomea.. Kuulemma oli mukavempaa vetää se Disko 1sellä ihan kulutuksen kannaltakin. Ja kerran kännikuskina kyseiselle kaverille niin hän ihasteli TD5 diskon matalaa kierrosaluetta maantieajossa vielä baarissakin.
Ja kerran otin kiihdytyskisan peräkanaa vm 2007 land cruiserin kanssa. Tojotassa isompi mosa ja enempi tehoo. eise päässyt karkkuun, mustaa lykäs putken täydeltä kun disko puskurissa kiinni, mut ohi ei tarvinut edes yrittää. Diskossa lastu, mut silti tojotassa enempi tehoa. Pikkusen väärin verrata eri ikäisiä autoja. Mut kuiteskin..
Ja jos yleisesti ottaa, taitaa diskoon saada helpommin tunauspalikkaa kun tojotaan..