Moi,
Lainaus:
quote:jos safaria ajattelee, niin suosittelisin mielummin PMR puhelinta.
kokoluokka on kännykkää, hinta haarukka 5o,- pari viiva satasen kappale
|
Lälläri on mun kielestä safarikäytössä paljon parempi kuin pmr, mikkiin on jotenkin helpompi puhua, tangentti on tarpeeksi iso, ei lopu sähköt kesken ja äänenpainetta on tarpeeksi. Ja sen mikin löytää katsomattakin sitä telineestä, PMR:lle ei mulla ole mitään telinettä joten se pomppii jossain missäsattuu.
PMR:ssä on myös puolensa, se saa apparille mukaan kun se tarpoo suossa (ei tarvii huutaa niin kovaa), ja niillä on muutakin käyttöä kuin offihommat, mutta jos on vaan perinteinen ajoneuvokäyttö mielessä niin minusta ehdottomasti LA, paitsi jos muilla on vaan PMR:t. Mulla on doro 512-pari ja sen akut riittä mainiosti parin pitkänkin päivän käytön. Halpa, ja hieman lelun oloinen, mutta toimii.
Autosta autoon epäilisin hyvienkin PMR-puhelimien kantaman jäävän kilsaan, kyllä lälläri kuuluu selvästi kauemmas, varsinkin jos antenni on hyvä ja säädetty. Mulla on halvin mahdollinen magneettiantenni (~30cm ja 20e) konepellin takaosassa, kuuluu kohtuullisen hyvin. Pitää nostaa katolle kunhan joskus saan sen kattotelineen aikaiseksi.
-Paavo