Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.01.2013, 07:42
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja siffo Näytä viesti
Mitäs jos laittaa isoimman turvaistuimen pelkääjän paikalle ja vaimon + 2 istuinta taakse. Mahtuu melkein mihin autoon vaan
Kaikilla ei ego kestä tätä vaihtoehtoa..
Itse olen kyllä välillä takapenkillä poikien kanssa matkustanut. Ja on Pax familis(?) säilynyt..
Tuolla aiemmin joku ei sulattanut ajatusta vojakkerista huonompien tieyhteyksien takia. Tuskin ne huonommat on kuin täällä meillä auton hankinnan aikoihin. Ensimmäinen viis kilometriä oli yleensä aurattu iltapäivällä töistätulon aikoihin, jos oli. Tuollaisen raskaan lahnan etenemiskyky lumessa on vaan yllättävän hyvä. Tullut moneen kertaan valitettavasti todettua emännän toimesta. Hänen työmatkallaan on vastaavaa tietä tällä hetkellä 16 kilometriä ja loppu 50 on sitten muuten vaihtelevalla hoidolla.
Hänen ajotaitojaan en ala kommentoimaan, mutta hinaamassa olen käynyt tasan kerran, kun putosi ojan päälle auratulla tiellä ojaan. Olisi pudonnut joka ainoa siitä kohdasta ajanut.

Emäntä ei ole vaan innostunut ajatuksesta että vaihtaisin lahnan johonkin "vetävämpään" vehkeeseen Pahinta mitä auton kanssa voi tapahtua kuulemma on, että sen joutuu vaihtamaan. Tuo hetki vain lähestyy vääjäämättä, kun ikää ja kilometrejä vehkeelle tulee kovaa vauhtia lisää. Omia romujani olen vaihdellut vaihtelevasti n. vuoden intervallilla ja kokemusta alkaa olla jo aika monesta vehkeestä.

Kyllähän tuollainen maasturi on oikeasti huoleton peli huonommalla kelillä, mutta Suomen teillä ei ihan oikeasti välttämätön.

Ja tuo Röllin mainitsema turvatyynyhomma on oikeasti rasite joissain autoissa. Toisissa saa kytkettyä pois päältä ja toisissa ei.