Toyotaa parjattu sen verran ettei enää pysty olla kommentoimatta...
Onhan se täysin kiinni siitä missä asuu ja missä OIKEASTI ajaa. Helppo sanoa että ei tee mitään maasturilla ja että aja Rellu/Chysler tila-autolla jos asuu semmoisella alueella että niillä pääsee liikkumaan. Itellä vaihtunu ykkösauto viimesen 7 vuoden aikana VW Touran -> BMW 530D Touring -> Toyota KDJ 120 ja kaikilla on ajettu kaikenlaisissa olosuhteissa, erinäisen turvaistuin määrän kanssa (viimesimmässä 3 kpl).
Talossa on ollut rinnalla/satunnaiskäytössä koko ajan kaiken näköisiä romuja ja uudempiakin autoja kierrossa mutta pakko on sanoa ettei vaimon kanssa ole aateltukaan vaihtaa Toyotaa kertaakaan mihinkään sen jälkeen kun se tuli. Vaihtoehtoja varmasti olisi enemmän jos ei oikeasti tarvitsisi päivittäin liikkua perheen/maajussin erinäisten kamppeiden kanssa erittäin huonokuntoisilla teillä.
Onhan se 1000e veropotti iso raha mutta kun se tuppaa pienimmilläänkin autoissa olemaan sen 500e/vuosi. Itselle ei ainakaan ole paha raha maksaa 500€/vuosi extraa siitä tiedosta että itse ja etenkin vaimo pääsee muksujen kanssa liikkumaan kelillä kuin kelillä... Sitäpaitsi jos haluaa diisselillä ajaa niin eipä siinä eroa verossa enää paljoa eroa ole esim. BMW/Audissa vs. Land Cruiser.
Alkuperäseen kysymykseen vastaus:
Ite oon ollut erittäin tyytyväinen Land Cruiseriin 3 lastenistuimen kanssa. Ja tiedetään KDJ 120 on yli kysyjän alkuperäisen budjetin mutta haluan mainita sen silti koska sitä hankkiessa olin alkup. kysyjän kanssa täysin samassa tilanteessa niin en voi olla vehjettä kehumatta...
Enkä sitten muuten yhtään parjaa Grand Voyageriakaan. Kaveri on 7 henkistä perhettään moisella kuskaillut urbaaniympäristössä vuosikaudet ja on erittäin tyytyväinen autoonsa... Tsemppiä mietintään!