Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.01.2013, 10:37
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Thumbs up

Palkansaajilla on tulevaisuutta

Toi Saulin kirje olisi niinkuin tossa. Itse hän kirjeessään puhuu 2006 palkkiotasosta, mutta kaipa sen voi tulkita vuoden 2011 tasoksikin, jos oikein haluaa Tää on Jounille ja muillekin niin mahdollista

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013...14407_uu.shtml

Sauli, The Tasavallan President, on noiden säästöjuttujen kanssa ollut melko lailla aktiivinen aikaisemminkin, joten ei tää ehkä ihan eilen tullut Saulille mieleen

Kieltämättä kyllä tällainen säästöaloite on kaikille muille kiusallinen, etenkin kun se näyttää siltä että sen keksi joku muu kuin MINÄ itse (tää MINÄ on siis poliitikko) Heinäluoma kyllä pelaa viisaasti kun menee tuohon mukaan, mutta Jutta The Beatifulilla ei ole taaskaan kaikki muumit samassa veneessä.

Lisäksi Saulin juttu säästää ihan oikeasti julkisia menoja. Meille kaikille tulee halvemmaksi, ja saadaan ihan yhtä paljon pressaa mutta vähemmällä rahalla

Mutta jos ajatellaan kaikkien palkka-alea, niin ei se ehkä ihan suoraviivaisesti toimi. Kaikkein suurituloisimmat vois kyllä alentaakin ihan niinkuin Saulikin. Toisaalta taas sitten verotulot alenee ja julkinen sektori joutuu uuden ongelman eteen:

Ne varmaan pohtii Valtiovarainmisteriössä: Nyt ne tempun teki, nuo verotettavat ei olekaan enää ahneita sikoja vaan ne alentaa palkkoja ja kukas nää meidän hallintopyrokraattien palkat sitten maksaa kun ei enää tulekaan verotuloja samaan tahtiin. Kaikkein kauheinta olisi jos joku suuripalkkainen alentaisi palkkaansa, siitähän jää sitten pahimmassa tapauksessa 50% veroja saamatta. Ihan hirveen kauheeta

Mä edelleen nostan hattua Saulille. Hän toimii esimerkillisesti ja aloitti terveellisen keskustelun ahneudesta ja kohtuullisuudesta.

Tämä keskustelu tuo minulle uskoa palkansaajan tulevaisuuteen. Mun tietokonenäytön yläreunaan on teipattu on yksi mietelause: "Ahneus ja valta tuhoavat yksilön ja yhteisön luottamuksen"

Olemme nyt ottamassa tuon luottamuksen palautuksen tien ensimmäisiä askelia.