Ei se ole mitään salatiedettä, että Corvetten viidennen generaation jälkeen on kuulunut soraääniä, etenkin Vetten markkinoimisesta vanhempaan ostajakuntaan.
C5 Vette on luonnollisesti vääntöjäykempi (n. 6 kertaa), mutta paremmilla iskareilla, etupään poikittaistuilla, sisäosan harness-barilla, takapään ripustuksia vahvistamalla, tai pohjan X-tuella saadaan jäykkyyttä rata-auto tasolle saakka.
Käyntiääneet ovat myös paljoin paremmat C5:sessa, etenkin aftermarket putkilla, mm. Borla stinger. Tuota on vaikeata saada C4:seen. Onneksi tarjolla on uusia erikois-muflereita ja suoria putkia vaihtoehtoina.
Tunnelma C5:ssa on mukava, muttei erityisen eksoottinen. Laajemmat tilat, analogiset mittarit ja muovinen atmosfääri eivät vastaa mielestäni 90-luvun jälkeistä ahdasta F-16 suihkari-tunnelmaa. C5:nen on jotenkin vain suunnattu vanhemmille papoille, jotka ovat unelmoineet Vettestä. Siihen on helppo istua ja nousta sekä väljät tilat mahdollistavat daamin Tenan vaihdon kivasti - sorry, toi oli silkka provo!
Ulkonäöstä sanon vain, että useat , joita olen haastatellut sanovat C5:sen olevan "sämpylämpi" kuin edelliset generaatiot. Takapää on mielestäni poikeuksellisen epäonnistunut C5:sessa. Ferrariksi luullaan kaikkia vieraampia punaisia autoja, joten en asettelisi niitä sulkia vielä hattuun.
Suorituskyvystä sanoisin, että LS-1 ei vastannut suorituskyvyltään LT-4:sta, koska oli painavempi. L98, LT-1 ja LT-4 -moottori saa viritettyä pienemmällä rahalla, vieläpä laillisesti. Vuonna 1997 jälkeen muutokset Vetteen on todella vaikeita, ja usein joudut pitäytymään vain tuossa 344 hevosvoimassa.
Jos ajelet vain Vetteä osaamatta mitään tehdä autolle, kannattaa ostaa C5:nen ennemmin kuin C4:nen, joka häviää joka suhteessa uudemmalle generaatiolle, paitsi ehkä ulkonäössä
Note! This message was posted anonymously!