Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri
Hilu on 92 2,4 vapari Diissel.
Voi olla joku hehkupimeenä. Lähti heikosti käyntiin -22 c pakkasesta vaikka oli pari tuntia roikassa. Tosin jos oli yliyön piuhassa lähti kuin kesällä...- 7 c ilman roikkaa nippanappa rykien ja paukkuen. Tästä viisastuneena laitoin toisesta tuoreemmasta vara koneesta hehkut siihen,(97 Hiace vaparikoneella) oli myös 11 V hehkut. Muut arvot ??
Tällä hehkumallilla ei lähde käymään edes +1 kirveelläkään,löin pilottia pataan jopa rupesi kolisemaan,vaihdoin entiset hehkut ja sama homma? Ei lähde jeesuksellakaan tulille,ilman roikkaa vaikka 2 päivää aiemmin lähti??? Paloko joku rele ynm... hilavitkutin tässä kokeilussa?
Autoon tehty täysi koneremppa 2tkm sitten,ei ole nappihehkua,kaikki alkuperäistä.
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!
Missä on hehkun "säädin" joka hehkuajan määrittelee? Rele on ehjä,on testattu toisesta Hilusta,Sulake ehjä? Virtalukko varsin jämäkkä ja ehjän oloinen.
|
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli. Lämpömittarillakin noita koitettiin katsoa mutta vaikeampaa niin.
28 erkkiä oli -99 hilun alk hehkut kpl , hiace seisoi liikkeen pihassa odottamassa hehkujen vaihtoon, syksyllä siihen joku paja laitellut mätänetin hehkut ja oli 3kpl pimeenä.
Mulla oli 1 pimeenä, noista en tiedä missä oli eri arvoja oliko hehkutustehossa jotakin eroa mutta paukuttamalla läks tuokin pakkasessa.
En tiedä onko mutua mutta nyt tuntuu että hehkun valo palaisi pidempään kun kaikki on uusia, käyntiin lähtee kuitenkin pehmeesti