Viestiketju: Corveten arvo
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 21.07.2004, 13:54
Guest

Perusasetus

No mulla on C5 ja kaks kertaa joku sanonut kun ollut kaupungilla parkissa "kato Ferrari" :-))

Menee taas aiheen ohi, mut 3kpl C4 omistaneena ja aikoinaan nimenomaan vaihdoin C4:n C5:en sen vuoksi koska mielestäni juuri C4 muistutti liikaa tavallista sporttiperheautoa (paitsi takaa). No nää on sit ilmisesti katsojan silmissä miten muodot näkee.

Ja mitä tulee C4 ajettavuuteen verrattuna C5:en (siis alkuperäisenä) niin C5 hakkaa ajettavuudessa C4 mennen tullen (tai sit kaikki 3kpl C4 olleet romuja. ajettu 24000,41000 ja 60000 km). C4 on selkeästi vetelämpi alustaltaan. Sillä erolla tosin et C4 on järjettömän "pintakova" eli pienet kuopat ym. tärähtävät älyttömästi kun taas suuremmissa heitoissa auto ei ole riittävän jämäkkä. Vetelyys tulee ilmi myös ajettessa kovaa suht pitkää ja jyrkkää kaarretta jolloin auto alkaa hakemaa tai luovimaan, mikä nyt sitten on oikea kuvaus. Ainoastaan alustasäädöllä oleva C4 jäykimässä asennossa on suht ok.

Tunnelma molemmisa mahtava, mutta C4 vakioäänet on tosi laimeet kun taas C5 ärjyy hullunlailla kun polkaisee kaasua. C5 päästää uskomattoman vihaisen äänen kun antää ns. kenkää. Tuulilasin numeroa 12/1999 lainatakseni "Viimeinen asento onkin sitten täyskaasu, tällöin sekä ohjaamoon että ulos kantautuvasta äänestä tulee mieleen lähinnä rajuilma". Itse pidän niin paljon kysesisestä äänestä, että tulee välillä poljettua Vetteä pelkästään siksi et kuulee ton äänen. Myös tyhjäkäyntiääni on matalampi/möreämpi kuin C4.

No nää nyt on mun ja muutamien tuttavien (joilla siis ei ole tällä hetkellä enää tai koskaan ollutkaan Vetteä)mielipiteitä. Ulkönäkö asiat on aina makuasioita, mutta tosta ajettavuudesta olen valmis....

Lakkaisi nyt vaan satamasta niin pääsin ajelee ja moikkaailee kaikille Vette kuskeille, oli alla sitten C1->C5....

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten