Se oli erikoinen mäki...aika pitkä, tosi jyrkkä ja ihan tavallista pehmyttä hiekkaa vaan. Siihen piti saada aika kova vauhti lyhyellä matkalla, jotta liike-energia vei lähes ylös asti. Tehokkaalla autolla (teho-painosuhde ja laaja moottorin toiminta-alue) ja sopivalla vaihteella se onnistui. Jeepin vaihteista en tiedä, mutta pari hyvässä timmissä olevaa rangea meni sen mäen siten, että pikkupuolen 3.s vaihteella oli kierrokset rajoittimiessa ennen mäen alkua ja justiinsa jaksoi mennä sen yläosan samalla vaihteella tai sitten automaatti heitti pienempää. Dieseliautolla ei tainnut olla asiaa siihen, koska olisi joutunut pykältämään vaihteita dieselmoottorin lyhyen "käyttöalueen" vuoksi. Asiaa kokeiltiin kokeneen kuskin ja 100% lukoilla varustetun turbo BJ:n toimesta. Mainittakoon, että rinteeseen jäi kiinni myös 100% lukoilla ja kunnon renkailla varustettuja hyviä rangejakin.
-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --
|