Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CapoSakke
Tällaiseen reissuun kannataa aina lähteä suuremmalla porukalla, niin saa huolto- ja kuljetuskustannuksia / yksikkö pienemmiksi. Kuljetukset menee rahtihintojen mukaan jos menet kuorma-autolla.
2014 Tuareg Rallin projekti on jo käynnissä ja Mp-puolelta on tällä hetkellä 5 kuljetajaa ilmoittautunut. Mikäli mielenkiintoa on niin eikun yhteyksiä.
Sakke
|
Tuossapa vuoden 2013 suomalaiset
Sakke Häyrinen, KTM 660RR
Miki Timonen, KTM 450R
Jukka Ristiluoma, KTM 690R
Martin Sjöroos, KTM 690RR
Jarmo Kokki, KTM 690E
Juha Hermunen, Yamaha Raptor 700
Timo Lipponen/Risto Riihimäki, Toyota KZJ 73
Esa Vähe-Vahe/Mika Takala, Suzuki SJ413
eli 5 kotaria, yksi mönkkäri ja kaksi autoa. Hermunen osti varta vasten tuon Raptorin, kun se näyttää olevan suosituin alusta nuissa aavikkoralleissa. Huollolla on kaksi kuormuria käytössä ja muutama auto vuokrataan paikan päältä. Lehdestä lähtee Joonan Mikko ja Kaartisen Eila paikan päälle. On sovittu päivittäinen raportointi, jahka yhteydet vaan toimii (järjestäjät ovat kyllä vakuuttaneet yhteyksien olevan kunnossa). Jos materiaalia saadaan riittävästi niin tarkoitus on tehdä DVD -kisasta. Lähempänäkin ajetaan eli joka heinäkuussa on tuo Silk Way -ralli, joka tänä vuonna ajetaan Pietarista Sotsiin. Katsoin tuota Silk Way DVD:tä ja ainakin siellä vauhdit nousi koviksi. DVD:lle tallentui kun yksi auto lähti hypystä ja alastulossa karkasi kuskin käsistä. Autosta ei jäänyt, kun vääntynyttä kehikkoa oikeastaan jäljelle. Kuski selvisi ihmeenkaupalla ilman naarmuakaan, appari vietiin helikopterila sairaalaan...kun etapit on pitkiä pahimmillaan 300-400 kilometriä ja se keskittyminen ei saisi herpautua. Mutta silti DVD:llä oli nuo Kamazit, MANit, Ivecot, Tatrat, DAFit aika komeeta menoa. Kisa-Kamazeissa on muistini mukaan Caterpillarin motti, joka antaa sellaiset reippaat 1000hv ulos...se on AUTO.