Näytä yksittäinen viesti
  #364  
Vanha 31.12.2012, 21:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Yhdestä flektistä kerkes jään ansiosta moottori palaan, täytyy hommailla uus. Ehkä pian täytyy harkita jäähdyttimen vaihtoakin johonkin tehokkaampaan, toi oma ei vaan millään saa konetta hitaassa ajossa jäähtyyn.


Kun laite ei aivan ajettavassa kunnossa ole ja caminossa on vielä uutuudenjännitystä jäljellä saatto jeepin ajella talliin ja pistää vähän lihoiksi.

Ensimmäisenä vaihdoin pako/imusarjan tiivisteen mikä silloin keväällä jäi vähän yhdestä kulmasta löysälle, kiristin sen kyllä ja aluksi vähän vain supsutti kylmänä mutta nyttemmin jo pörinä samaa luokkaa rikkinäisen pakosarjan kanssa. samalla ruuvasin ohjaustehostimen pumpun irti


Tehostinhan ei mikään liian tehokas ole ollut koskaan, mutta talven tullen ei kylmänä ollut tehostusta lainkaan ja lämpösenäkään ei voima riitä edes 31" kääntöön pakkaslumessa ilman kierroksien polkemista. jenkkipalstojen lueskelu aiheutti sen että tilalle ei tullutkaan uutta orkkispumppua, parempi piti saada. Mihinkään hipokalliiseen tuotteeseen en viitsinyt mennä vaan tilalle piti sovitella rokkiautosta ostettu wj:n pumppu joka siis on aavistuksen tehokkaampi xj:n omaan verrattuna. Painepuolen letkun adapterin joutuu ottamaan vanhasta pumpusta, jenkkipalstoilla on ollut paljon keskustelua adapterissa olevan reiän suuresta kokoerosta, wj:n osassa kun reikä on tuplaten isompi, tässä vain ei ilmeisesti toimi sama kun P-sarjan pumpuissa että reikää isontamalla sais voimaa lisää, ainoastaan ongelmat lisääntyy.




Muuten pumput ovat ulkoisesti identtisiä mutta siinä missä xj:n pumpussa on kiinnityskorvien pulteille kierteen on wj:n pumpussa vain vastaavassa kohtaa vapaareiät. Reiät pumpussa on sopivasti 8.5mm joten siihen teki kympin kierteen suoraan. Kierteitä tarvittiin 5 kpl, etupuolelle pumpun pellinen alakiinnike tulee kolmella pultilla kiinni, siitä joutui poralla isontamaan reiät kympin pulteille. Siihen kiinnitykseen normaali kuusiokantakin kyllä mahtuu mutta itse käytin 10.9 kuusiokoloruuveja. Takapuolelle tulee kaksi pulttia, näille on tossa alumiinisessä kiinnitysjalassa pitkät kaarevat reiät jotka joutu myös isontamaan. Jos ei ole pyörivää viilaa siihen käyttää niin hyvin tuntu menevän ihan normaali kierukkaporallakin sivusuunnassa jyystämällä kun kokeilin.

Vielä en päässyt kokeilemaan mitä vaikutti mutta asiaan palattaneen tuonnempana.



Detroitti siinä odottelee vuoroaan, peräöljyt pistin jo valumaan ja samalla huomasin että kesällä juottamalla korjaamani tankin paluuputki on taas alkanut vuotamaan melkein heti siitä edellisen juotoskohdan vierestä, hyllyssähän on jo kesästä odottanut korvaava osa kaikkine pumppuineen ja antureineen päivineen vaihtajaansa.

Viimeksi muokannut Rytari : 01.01.2013 15:01
Vastaa lainaten