Jaahas....jatketaas tarinaa hieman.
Sunnuntaina sit tosiaan toista moottoria keulille nostamaan. Laatikkoon sen sai kiinni, mutta moottorinkumityynyjen kiinnikepultit kiusas, kun vaikutti koko laatikkopaketti olevan vinossa. Vika oli aika selkee, eli runko lievsäti mutkalla ja vaihteiston kannatinpalkki kanssa. Nooh tuonnehan tuli hitsailtua kuttulandian kisoissa pikaiseen jakolaatikon suojusta, niin hommahan alko tietty niiden saumojen rälläköimisellä ensin ja kivoja asentoja ja rälläkän pölyä oli luvassa

Lopulta palkkia sai löysättyä riittävästi, että sai moottorinkumityynyjen pultit reikiin. Tuon verran vaan jäi irvistään laatikon palkki runkoon nähden
Noo palkki irti ja prässin ja lekan avulla suoremmaks ja ISOLLA jakoavaimella rungon reunaa suoremmaks. Joten aikansa pulattua sekin oli korjattu. Loput pultit kiinni laatikon ja moottorin väliltä, turbiini kiinni......hetkinen moottori lopetti pyörimisen, kun sitä raudan kanssa kampesin....HÄH????



Tulpat irti ja syy selvis, eli faija oli kaadellu öljyä sylintereihin, ennen koneen varastoimista....huh! Eli pyörittelyä+turbiinin pulttien kiristelyä ja öljyn siivoilua sitä mukaan, kun sitä tuli ulos mukeista. Saattaa savuttaa kohtuu miehekkäästi eka startilla



Sit startin sovittelu ja vaikutti pikaiseen ihan ok. Faija onneks tuli jeesaileen samalla ja laitteli kaasutinta kuntoon. Se kun on sellainen sen oma rakentelema osittain. Pakosarjoja piti alkaa soveltaan ja korjaamaan, niin ei menny paikoilleen oikealla puolella....täh? Ottaa kiinni starttiin? Nii niin, kun tässä lohkos startti tulee kiinni ulompiin kiinnikereikiinn ja pakosarja saanu vähän "nuhaa", niin ei muuta ku startti pois, sarjasto paikalleen ja karkee mitoitus, että mistä kohtaa pitää yhtä putkea hieman taivuttaa. Mut kivasti kuluu aika edes takaiseen veivaamiseen
....jatkuuu