Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 31.12.2012, 08:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
Elikkäs ostin tuossa syksyllä BJ75.n. Laitetta ei oltu vuosikatsastettu, mutta myyjä väitti että ei muutaku leimalle, kaikki pelaa. Noh, minä sitten että tehään kaupat, kunhan se on leimattu.
Myyjä kävi hakemassa leiman, enkä sitten ostohetkellä ruvennu niin tarkkaan sitä syynäämään, kun oli kerran katsastettu. Tosin sen huomasin jo sillon että vänkärinpuolelta puuttu peili kokonaan ja kuskinpuolelta peiliosa. Ajelin sen sitten kotia ja aloin tutkimaan ostosta tarkemmin.
Tämmösiä puutteita löysin mitkä minun mielestä olis pitäny katastusmiehenki löytää.
- em. peilit
- molemmissa umpioissa vettä (n. 2cm )
- kahdesta renkaasta puuttu mutteri
- yhdestä renkaasta oli pinnapultti poikki
- jarrut puoltaa oikealle
- molempien etujarrusatuloiden tapeista puuttu sokka (jonka takia ne oli aivan irtoamaisillaan, enää vaan huulilla)

Nämähän on ihan nättejä vikoja korjata, mutta tänään kun auton alla rymysin niin huomasin takarunkopalkissa kaks nyrkin kokoista reikää.

Ihmettelen vaan että miten helevetissä se ruoska on menny katsastukseta läpi, ja vielä ilman korjauskehotuksia?
Nii ja sitä ajoaikaahan siihen ei tullu ku muutama kuukausi kun se vuosikatsastus oli tekemättä, nii nyt pitäs viiä tammikuussa näytille.

Että tämmöstä.
Pikkis vai troopperi???

Pyörän pultit on osattu kääntää ehkä poikki kun leiman jälkeen se trokari on vaihtanu siihen sopivammat renkaat ja se teipillä kiinni ollu kusklin peili on voinu pudota myös leiman jälkeen. Jos valokuvio ja suuntaus on kohillaan niin eipä se vesi siellä umpiossa mitään meinaa. Jarrut voi puoltaa esim. eripari renkaiden tai vanteiden takia tai olla puoltamatta vaikka dynolla niissä olisikin eroa. Esim. edellisellä bertan etuakselilla oli varmaan kymmenen vuotta joku 25 prossan ero mikä ei ikinä muuttunu mihinkään eikä se myöskään puoltanu. Runkopalkki on voinu olla ihan hyvän näköinen vielä leimahetkellä ja sen voin sanoa että jos veät kärriä tuolla niin omat kriteerit on syytä olla korkeammat tuon rungon ja koukun suhteen kuin kats.konttorin.
Eli kun pistät paikkoja sinne runkoon niin materiaali sitten jotain 5 mm.plootua EIKÄ esim. kahvipakettia ja alustamasaa... Paikaksi kyllä kelpaa niin ohut pelti kun saat hitsillä pysymään mutta ei kannata sitten itkeä kun kärri jää johonkin risteykseen kaikkine takapuskureineen. Näinkin on käyny mutta ei onneksi itelle.

Ja loppuun vielä että kato ne laatikoiden ja perien öljyt...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten