Näytä yksittäinen viesti
  #43  
Vanha 30.12.2012, 00:12
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti

Eli kaalimato Chevy vois hyvällä, siis HYVÄLLÄ tuurilla päästä sisälle Joulun jälkeen ja kun Sanna ja Trine lähtee joulua jatkamaan Raumalle "mummolaan" niin sitähän vois päästä Chevystä kaivaan mottia irti vuoden viimesenä viikonloppuna......saas nähdä mikähän tänkin suunnitelman sit kuitenki pilaa
Jihuu.....toistaseks ei oo mikään pilannu suunnitelmaa ja koneen vaihto meneillään.

Hommahan alko torstai ehtoolla, kun kävin ensin lapioimassa ja kolaamassa kaalimadon esille hangesta. Onneks ehdin vetää muovin yli ennen lumia, niin autohan oli oikeastaan täysin lumeton, mitä nyt pari reikää oli ollu suojamuovissa

Aikani hikoiltua sen parissa muistin, että tuleva konehan on ollu yhessä pressu varastossa, joka romahti lumen painosta, eli sinne sit kolan ja lapion kans seuraavaks touhuun. PERKELEEN LUMI!!!! Ei kiinnosta mua yhtään

Noh motti löyty pressun ja kumimattojen alta lopulta, mutta milläs kerpeleellä mä sen saan pajalle sisään, kun fergussa ei oo perälevyä, kun faijan mara-kaivuri on siin kiinni ja sehän on sen verta lelu, ettei jaksa kyllä 8-konetta nostella. Nii ja kuulemma vaihdekeppiki jotenki renaa, eli joku sokka poikki---ÄHHH Noh, faija koitti saada niiden naapuria kiinni, mutta ei tietty onnistunu sekään ........mikä avuks? Siis torstainahan oli keli plussan puolella ja tiedossa oli, että pakkanenki tulee kiusaamaan perjantai ja lauantai haarukassa, joten motti pitää saada sisään.....millä?

Mottihan on kuormalavan päällä yhdessä volvon koneen kanssa.....lumihan tuli sulaanm maahan, joten lava ei ehkä ole jäätyny maahan. Volvon koneen punkesin peräsuoli pitkällä toisella lavalle ja sit rautakangella kolisteleen ja olihan se kuormalava irti maasta. YES Eli sehän vois toimia kelkkana moottorin alla....paitsi jos se on jo mätä Discovery käyntiin ja sieltähän se motti tuli "pulkkana" pajan nurkalle JIHUUUU.....kyl ihmises on virtaa, kun on intoo



Motti pungettiin sit faijan kans nokka kärryillä sisälle lämpeneen vielä iltasella ja hyvillä mielin kotiin.

Perjantain työpäivä piti hoitaa ensin ja sitte pajalle. Faija oli viritelly matosen alle kosanin lämmittään, että se varmasti lähtee käymään. Hyvin lähti ja motti kolisi Ajamalla talliin ja purkua aloitteleen. Otin viideon pätkänkin, kuinka nätisti kone kolisee ja sen lisäks paukkuu/poksuu, mut ei se oo vielä latautunu.....myähemmin tänään, jos en nukahda.


Perjantai ehtoolla se jäi suunnilleen tuon näköiseks, kun lähdin koiraa katsoon kotosalle. Helpottaa kivasti purkamista ja koneen vaihtoo, kun purki pellit ympäriltä pois. Etukehikko on ihan saaketin painava....noh Jenkki on iso ja painava


Pikkusen on menny noi peltisarjat oikeelta puolen huonoks, kun moottorin kumityyny rikki, niin on hakannu runkoon.....noikin vois ehkä korjailla ennen ku laittaa takasin.




Tänään sit jatkoin irroittelua. Pakoputket oli kiinni "Kareksen pulteilla", eli nekin pitäs huomenna koittaa kyhäillä irroiteltaviks. Mutta kyllähän se motti sieltä pois lähti.



Eikös noi valumerkit kannen päässä viittaa, että olis "mikki-kannet" kyseessä? Pitää kattoo vielä valunumero ja tarkistella, että mitkä noo on. Tää konehan pitäs kans purkaa ja tutkia, että mitäs se on syäny ja miks kolisee. Kuitenki pannu oli aikoinaan ihan pirtee, niin siitähän vois olla jotain sopivia palikoita hyödynnettäväks.



Vetolevy alko kans oleen aika viimeisillään



Mutta juu...nälkäalko painaan ja koirakin ollu jo monta tuntia yksin kotona ja koneen kumityynyistä oikean puoleinen oli siis rikki ja en ollu hommannu uutta. Eikä se vasenkaan mikään hyvä ollu. Mutta mistä lauantai iltana ehjät tilalle?? Tare?? Ei ollu.....Simeliuksen Pete....JEP Eli syömään ja hurttaa uloiluttan ja sitte tallivierailulle lähtö, jotta sai tilalle ehjät kumityynyt. Samalta reissulta jäi kolmio laipat, jospa niistä ja omista nurkista löytyneistä sais tehtyä peltisarjojen päähän ihan irroitettavat liitokset sunnuntain aikana. ISO KIITOS PETELLE, sillä muuten olis moottorin tyynyjen kanssa menny kyl aika säätämiseks

Toista konetta hiukka putsailin ja aloin siirtään osia siihen. Vesipumppua, termarikoteloo, ym ym. Ja siin alkas motti oleen aikalailla valmiina keulalle nostoon. Täähän on siis ihan vakio 350 kone 2 kurkkuisella kaasarilla. Moottori on aikoinaan ollu Moggsterin keulalla, kun sillä trialia ajeltiin....heh tällähän koneella on itse asiassa voitettu jopa euroopan mestaruus vuonna 1998 Espanjassa. Kone nostettiin Moggsterin keulalta pois ruiskukoneen tullessa siihen, eli ehjä sen pitäs olla.....tosin monta vuotta seissy, mutta toivotaan, että se siitä sunnuntaina hyrähtää käymään.
Vastaa lainaten