Viestiketju: Brygin LäJä
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 29.12.2012, 07:37
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Noi paineet on otettu ihan ok, eli ei sen puoleen isoa merkitystä. Ahtopaineenhan sinä säädät kuitenkin hukkaportin karasta jolloin väliä ei juurikaan ole mistä otat hukkikselle paineen. Omasta mielestäni on parempi ottaa hukkaportin paine mahdollisimman läheltä kompressoria koska hukkaportti reagoi tällöin nopeammin paneen muutoksiin. Eli nyt kun olet säätänyt ne tuohon yhteen ja kolmeen niin hukkis aukeaa niillä kohdin. Kun ahdonalainen tulee mukaan, kone saa soppaa lisää -> enemmän pakokaasua pihalle -> pakopaine nousee. Taloudellisintahan olisi jos kaikki ylimääräinen ilmamassa johdettaisiin ahtimen ohi ja vain tarpeellinen määrä pyörittää ahdinta. Optimina voidaan pitää kun ahtopaine ja pakopaine ovat samanverran. Käytännössä hyvin harvoin siihen kuitenkaan päästään.

Periaatteessa tuon ahtimen hukkis on vähän liian pieni, mutta sulla näyttäisi ainakin vielä noilla pumpun säädöillä olevan pakopaineet ihan ok. Nälkä kasvaa syödessä joten paineita seuraamalla et särje konetta. Jos pakopaineet meinaa karata, laita kaveriksi erillinen hukkis, tai mikä vielä parempaa: isompi ahdin
Mutta semmoinen erikoisuus että hukkaportti on mallia 1,8 bar. vai oliikohan jopa 2bar. ja nyt en sinne ole vielä päässyt, ja paineita ei hirveesti voi säätötangosta pelata koska jossain välissä vaan läppä ai aukea tarpeeksi ja sitten ahistaa. sitä ulkoista olen itsekkin lisäksi miettinyt. aika näyttää miten tämä nyt alkaa pelaamaan. Pakolämmöt on normiajossa maantiella 250astetta, ja vasta olen sinne 400asteeseen lyhyelllä vedolla saanut. Eli hyviltä vaikuttaa kun vertaa läjän 700asteeseen ja 400 maantiearvoihin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten