Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.07.2004, 22:05
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Onkohan käsijarrun katsastuskelpoisuudelle mitään muita vaatimuksia kuin tarpeeksi suuri jarruteho (esim joku E-hyväksyntä), sillä jos ei ole, on varmaan Jjtp:n levyjarru kardaaniin kaikista fiksuin vaihtoehto, ja kohtuullisen helppo toteuttaa jos hakee Biltemasta tai mistälie polkupyöräkaupasta maastopyörän vaijeritoimisen levyjarrusatulan, ja virittelee sen sitten auton alle. Tekee vain vipuvarsista/välityksistä sellaiset että voimaa piisaa. Vaijerina kannattaa käyttää vaikka lyhennettyä alkuperäistä.
Kuvittelisi kardaanin pulttien (vähän kierteiden varoista riippuen tietysti) kestävän esim. 2-3 mm jarrulevyn lootan ja kardaanin väliin.

Venäjän reissulla alkoi nimittäin kiinnostaa levyjarrut taka-akselillekin, joten on pakko pohtia erinäköisiä vaihtoehtoisia käsijarruratkaisuja. Jos polkupyörän jarru ei ole tarpeeksi hanakka tai kestävä, lienee seuraava askel joku mopon tai moottoripyörän osa, en vain tiedä kuinka niitä on tehty täysin mekaanisina, saatavuudesta puhumattakaan. Ameriikasta kyllä löytyisi valmiita settejäkin, mutta...


Vastaa lainaten