kerro vähän lisää miks kardaani jarru pois onko jakis vaihdettu?
noi 60 jarrukilvet ei käy suoraan hj 4 pulttia bj 6 pulttia, ja on erittäin ikävä vaihtaa/sovittaa keskenään.
niin kauan kuin pystyy kannattaa pysyä kardaani jarrussa,jos ei katsastettava auto niin voi toteuttaa helposti hytraulisena.
mulla on kehitteillä mekaaninen levykardaanijarru bj40 kun tulee hj60 jakis,levy vielä sorvaamatta itsetehty mekaaninen satula on jo valmis.
eli hj60 jakiksenlaipan ja kardaanin väliin sorvataan levy,laipan pultit vain vaihdetaan pitempiin.
hytraulisena tehdessä sama käytetään vain esim jotakin kytkin pää sylinteriä,jotakin pientä etujarru satulaa ja sorvataan levy sen mukaan.
tai toinen vaihtoehto on että kytketään takajarrupiiriin kolmitieventtiilin avulla (kallis 1000 mummoo),silloin on käsijarrupiirin säiliö oltava samalla korkeudella kuin pääjarrusylinteri.
mulla on tommonen hilux käytössä,ei käy kätsastuksessa myös alkuperäinen vaijeri jarru käytössä.
tossa hilussa käytetty ralliliikkeistä löytyvää sylinteriä,letkut on lentokoneen hytrauliletkua (liittimet ikävän hintaiset 300 mummoa kappale)
vanhan volvon käsijarrukahvasta saa hyvän aihion.
uuteen autoon on samallainen kehitteillä mutta on siperia opettanut että seuraava hytraulinen käsijarru tehdään tehostettuna.
eli tohon käytetää hiasen pääjarru sylinteriä tehostimineen on hyvä aihio kun on erutettu säiliö jo vakiona letkulla sylinteristä .
Edited by - jjtp on 18/07/2004 22:07:31
|