Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 21.12.2012, 21:44
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suzukirby Näytä viesti
Kannattaisko katsastaa pakuksi, itellä on gen1 pätkä pakuna ja kaikki veroluonteiset maksut n280e vuodessa..huoltoautoksi muuttaessa veron osuus on toki pienempi, mutta vakuutus maksut huomattavasti suuremmat. Niin ja pakettiautolla saa ajaa 100km/h kun huoltoautolla 80km/h.
Otetaas nyt pikakertaus:

Huoltoauto on pakettiauto, joka on vaan tarkoitettu huoltokaluston ja huoltohenkilöstön kuljettamiseen. N1 tai N1G luokkaan kuuluvat molemmat.
Pakettiauto/huoltoauto vakuutus on sama. Henkilöautona voi olla eri.
Pakettiautolla saa ajaa satasta jos se on uudempi kuin -80 ja sen kokonaismassa on alle 1800kg. tai sitten uudempi kuin jotain ja massa alle 1875kg. Tai siinä on absit ja turvatyynyt.
Huoltoauton PITÄÄ olla YLI 1800kg omamassaltaan. Siitä se 80-lätkä. Miksikö huoltoautoksi? No maasturit on tuotu alennetun autoveron alaisina suomeen, kun ne on olleet nelipyörävetoisia (saatiin suomelle sodan varalle nelivetoja). Ja kun ei niistä oo maksettu aikanaan veroja, niin ei niitä nytkään voida muuttaa verotetuiksi autoiksi.
Pätkä pajeroon on veikee repiä yhtenäistä yli 3m³ tavaratilaa, jolloin sen sais alennetun autoveron pakuksi. Siksi pitää muuttaa huoltoautoksi, joka on myös verovapaa pakettiauto.

Joo, korjalilkaa itse puutteet ja epäkohdat, jos ette jaksa googlettaa.
Vastaa lainaten