Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Kuvahan oli multa eli ei topikin kaverilta, hioin lappulaikalla viistettä lisää ja toi kytkeminen on tärkeetä vaikka sen tuntee vaijerivetoisessa aika hyvin. Sitä ei tiedä rajoittaako joku kytkentää, yleensä revin vipua kunnolla ja pidän vetoa myös renkaiden pyöriessä hetken. Valo ei toimi mutta tarkoitus sekin korjata.
Mullahan on nollabudjetti ja 100€ holkista olis sikahinta.. En tiedä mitä se on.
|
Siis tuon holkin kunnostus hiomalla ei oikein taida kannattaa:
nuo holkin hampaiden alkuperäiset viisteet näkyy tuosta holkista vielä, ja ainakaan suuremmaksi noita viisteitä ei kannata hioa, sillä jos alkupeäinen viiste vaikkapa tuplataan, niin tuota hammasta "kaatava " voima kasvaa, koska kuormituspiste siirtyy kauemmaksi hampaan tyvestä.
Ja jos hampaan kylki olisi kulunut viistoksi, niin sen saaminen oikeaan kohtaan kaikissa 5 hampaassa on aika työlästä kotikonstein, (ainakin perämoottorin vaihteistossa

).
Tuolla perästä kurkistavassa siirtohaarukan akselissa on "jousikuorma", siis tuo vivusto menee lukkoasentoon, vaikka haarukka on vasta jousikuormalla paunumassa kiinni asentoon, sama myös aukaisun suhteen.
Merkkivalo kertoo sitten suoraan haarukasta, onko lukossa vai ei, kannatta korjata, voi säästää perän täystuholta.
Mutta tuo nollapudjetti on hyvä peruste olla uusimatta, ei muuta kun huolellista käyttöä, ja pidä vivusto liukkaana, voi aivan hyvin kestää vielä toiset 25v.