Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200
Tuota sellainen köyhän miehen näkökulma että onko paha rasti laittaa se auto käymään pihassa sillä aikaa kun käytät hurttaa lenkillä.
|
Ei tuo paha rasti olisi, mutta kun ei jaksa kahdella avaimella kikkailla. Enkä edes tiedä toimiiko tuossa kuskin lukko. En ole koskaan vielä kokeillut avainta siihen lukkoon. Aina käyttänyt kauko-ohjainta. Sekin siis toimii

Onneksi tuossa ei ole kerrostalokyttääjiä. Ainakaan kukaan ei ole tullut vinkumaan mistään. Tai noh. Erään asunnon mummeli tuli valittamaan kun hän pelkää naapurinsa koiraa kun se juoksee aidatulla takapihalla vapaana ja meikäläisen olisi pitänyt tehdä asialle jotain. Eikä tuo auton käyttäminen nyt niin paljon hyödytä. Patonki lämpiää nopeasti. Tolppaa kyllä kaipaisi. Pääsisi suoraan lämmitettyyn autoon, eikä tarvisi skrapailla ikkunoita. Tehty vähän liian kalliiksi tuon webaston lisävarustelu niin ei sitä tuon hintaluokan autoon viitsi tehdä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava
Eihän toi sun C5 nyt sit oo hiukkassuodattimella varustettu, nimittäin jos peilinlämmitys yhdelläkin puolella on toimimaton, niin puhdistuspoltto ei tapahdu...
|
Tuo on 2.2 HDi koneen ongelmana. Niissä on hiukkassuodatin. 2.0 HDi malleissa sellaista ei ole. Tuotakaan ei kyllä silloin tiennyt kun ostin auton. Luulin ettei noin vanhoissa ole sellaisia. Onneksi itsellä ei siis ole hiukkassuodatinta. Sen hiukkasmöhnän lisäyskin pitää tehdä kuulemma huollossa kun pitää tietokoneelle kertoa että säiliö on täynnä. Tavara tais maksaa joku 200€/litra tai jotain.. Osa sanoo että kun tekee vain reijän koko pönttöön niin katsastuskin menee läpi. En tie mikä virka tuollaisella pöntöllä sitten on jos normi katti jo aiheuttaa sen että pääset leimasta läpi. Itse varmaan ajelisin niin että ottaisin koko pöntön pois ja leimalle laittaisin aina kiinni. Enkä kyllä tiennyt että peilin lämmitin voi vaikuttaa sen toimivuuteen, mutta ranskalaiset on kekseliästä porukkaa. Aina löytyy uusia ominaisuuksia mitä ne on tehnyt tuotteisiinsa. Melko usein ne on vähän kyseenalaisia ominaisuuksia, mutta on tärkeää olla erilainen..
Vähän menee off-topic, mutta eilen muuten ajelin vanhuksien uudella hienolla Renault Megane farkulla. Menivät sellaisen ostamaan vaikka kuinka sanoi ettei uutena kannata ranskalaista ostaa. Autolla ikää alle 6kk ja mittarissa 6000km. Takana rekisterikilven valot pimeenä

Kuskin puolen ajovalo osoittaa parin metrin päähän. En tie millaista luovutushuoltoa tekevät renaultilla, mutta aika heikko suoritus kun ajovalo näyttää persiilleen. Vanhuksia tuo ei haittaa kun ajelevat vain kehä 3 sisällä sillä. Eilen niille sanoin että kannattaa viedä heti takuu huoltoon ja vaatia rekisterikilven valot takuuseen. Ei ne nyt noin vähän aikaa saa kestää. Ihan periaatteesta itse vaatisin takuuseen nuo. Muutoinkin oli mielenkiintoista verrata vanhaa ranskalaista uuteen. Kupinpidikkeet on ainakin kadonnut uudessa kokonaan. Koko autossa ei ole yhtään kupinpidikettä. Sähköinen ohjaustehostin on melko tunnoton. Huono alusta on korvattu esp:llä. Melko mahdoton auto ajella liukkaalla ilman espiä. En tie mitä ovat perälle tehneet, mutta perä siitä lähtee melkein jokaisessa mutkassa alta. Esp piti sen hienosti hanskassa, mutta ilman espiä saa muuten melkoisia ohjausliikkeitä tehdä. Enkä oikein sisäistänyt tuota Renaultin ideaa siihen "älykorttiin". Tunget sen sinne radion alle omaan koteloonsa. Sen jälkeen painat start nappulaa. Öööh.. Jos on tuollainen karmeen kokoinen kortti niin miksei se toimi niin että pidät sen taskussa. Saavut autoon niin se tunnistaa että olet auton lähellä. Se avaisi ovet valmiiksi. Sen lisäksi se tunnistaisi että nyt on kortti lähellä niin sen auton saisi käyntiin ilman että tunget sitä korttia lokeroonsa. Nythän tuo on sama asia kuin auton avain minkä laitat virtalukkoon, käännät sitä ja auto käynnistyy. Tuo on vaan paljon hankalampi. Ensin se karmeen kokoinen kortti lukijaan, mietit hetken kummin päin se sinne tuleekaan ja sen jälkeen erillistä start nappulaa painelet. Rellussa on sama ongelma myös pyyhkijöiden kanssa kuin tuossa omassa Patongissa. Eli ne menee jemmaan sinne konepellin alle. Voi hemmetti kun tulee lunta niin niitähän joutuu välillä putsaileen. Millä putsaat pyyhkijän mikä on jemmessa konepellin alla? Ne saa Patongissa ylös jos sammutat auton, mutta en keksinyt millä ne tuossa rellussa saa ylös. Rellussa sai cruisen kanssa myös tovin tapella. Ihmettelin mistä sen saa päälle. Lopulta kyynärnojan kohdalla oli katkaisin mistä aktivoit cruisen. Ei ihan kyllä ole äly ja väläys tapahtunut tuossa sijoittelussa. Enkä tiennyt mistä sen mittariston valot sammutetaan kun auto ei ole käynnissä. Voit ottaa älykortin pois, mutta silloin radiokin sammui. Radio jos on päällä niin navigaattori oli myös päällä. Navigaattori toimi kyllä hienosti.