Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nissand22
Kuinkas näissä tapahtuu tämä neliveto systeemi? tänään ajelin tälläisellä hiacella ja huomasin liukkaassa risteyksessä et vasen taka ja oikea etu löi tyhjää?!?!? auton vuosmalli on 2003 ja 100 heppanen 2.5td
Onko tää Fulltime ihan fuck off time viritys? 
|
Siis täsmätietoa ei ole, mutta muistaakseni takana on kitkalukko, ja se on aika ranttu öljylle.
ja jos sekä edessä että takan vetää tyhjää, niin tuo neliveto toimii, jopa voisi sanoa hyvin.
Toki tuohan ei ole Offiauto, siis "oikeat" tasauspyörästön lukot puuttuu, mutta pakettiraketissa jo tuo että sekä edessä että takana pyörii tyhjää, on enemmän kuin keskiverto suoritus.
Ja monessa "oikeassa" maasturissa ei ole edes noin paljon "lukkoja", siis jos sekä etu- että taka-akseli veti samaa tahtia

(siis jos siinä on LSD, siis kitkalukko takana)
Kaverilla uudempi MB Vito 4x4, ja yritin ehdottaa että peitetään jesarilla tuo 4x4.....
Tänään merkkihuollossa "selvisi" syy, miksi lumessa ei etuset suostu pyörimään tyhjää; huonot renkaat (eikö sähköisten lukkojen pitäisi päästä helpommalla, tähän asti yhdestä toisesta merkistä, on kerrottu että lukitusvoimaa rajoitetaan, että ei tulisi vaurioita, siis vitossa 66% menee taakse ja 33% eteen ja jarrut sitten YRITTÄÄ hoitaa lukkojen virkaa

) ja se että pari kuukautta sitten merkkiliikkeestä ostetussa autossa on toisen eturenkaan jarru niin jumissa, että jarrulevyt, -palat ja satulan liukutapit pitää uusia, ja asiakkaan maksettava! toki kilometrejä on tullut reiluhkosti, mutta juuri siksi 15v vanhempi HDJ-80 lähti...
Jos toinen eturangas jarrujen puolesta niin jumissa, että kun se seisoo 10 asteen pakkasessa pari tuntia, ja 20 metrin siirron jälkeen "invaliidi":
Siis pari senttiä polettua lunta, minun HDJ ja tuo vito köydellä kiinni vetokoukuista, (hdj:ssä hidas 4wd, automaatti parkilla, lukot kiinni ja muutaman vuoden ikäiset nokian hakkapeliitta LT 31-10,5-15 tehdas (terveys)nastoilla)
Vitossa molemmat takaset pyöri muutaman sekunnin kerrallaan, mutta eturenkaat ei ottanut sutia ollenkaan (siis Vehon mukaan toisessa eturenkaassa jarrut jumissa, toisessa ei, olisi siis edes sen luullut osallistuvan sutimiseen

)
Ja kun vito sai kaivettua takaset asfalttiin, ja etuset napotti kuin vartiosotilaat liikkumatta, niin tuli HDJ:n vuoro: oli muuten sika lujassa tuo vito jarrut sutissa, kun takaset kaivoi poterot asfalttiin asti, no jäätä taisi jäädä väliin

mutta ensimmäinen vaaksa teetti töitä varmaan 3 sekunttia, ja seuraava metri tuli kuin huomaamatta
Kaveri tilasi uudet renkaat, pitääpä yrittää houkutella videokameran eteen jonnekin lumeen, noilla vanhoilla renkailla....
Tuota Vehon lappua en ole vielä nähnyt, mutta sopisi politiikkaan.....