Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento
HJ:n jakiksen kaaviohan on siis edessä nopea 2-veto, takana nopea 4 ja taka-asennossa kun liikuttaa oikealle niin ensin on keskellä vapaa ja ihan oikealla hidas 4. Oikealla puolella ei pitäs olla mitään edessä-asentoa.
|
En asiasta tiedä, mutta jos keppi liikkuu oudosti väärään paikkaan on kaiketi mahdollista siirrin akseli/tanko mihin keppi ottaa mennä väärään asentoon/paikkaan jolloin se ei työnnä nelikkoa päälle vaan nojaa seinään ja kepin pää on hahlon väärällä puolella ja sen vuoksi ei kytke nelikkoa ja pääsee liikkumaan oudosti?
Joskus aikoinaan tuttu korjaili traktoria mikä tuli sille laatikko vikaisena, oli pakin siirin kaikkineen mennyt liian pitkälle kun oli keppi pakki asennossa mäkeen laskettu ja pökännyt rajummin johonkin. Siirrin akseli/tanko luiskahtanut kepin alta liian pitkälle jolloin keppi siirtyi pakin kohdalle, mutta pakkia ei pystynyt laittamaan päälle muut vaihteet kyllä kytkeytyi. Korjaukseksi riitti kannen auki käyttäminen ja siirrin akselin/tangon ronkkiminen esille ja ruuvarilla normaali kohtaan kääntäminen konetta heilutellen jotta rattaat väisti.
Joskus joltakin kyselin, et miten jos tekisi bj60;iin hitaan perän leikkaamalla takavedon alueella alueen vaihtamisen estävän lirpakkeen pois niin ei kuulemma onnistu kun saattaa rytkäyksessä liikkua siirtimet.