Tulipa käytyä. En huomannut pito-ongelmia, kaikkialle pääsi mihin yrittikin. Kerran alko kone prötäämään omiaan, mutta se meni ohi ruiskuboxin "buuttaamisella". Vinssit sai soida ihan kivasti, kun kaikenlaisia jumittelijoita oli ympäri aluetta.
Huomiota Kilpurista: Tojotan mekaaninen jaksaa kiskoa Mannia, mikäli vetoauto ankkuroidaan riittävän suureen kiveen. Sähkövirveli vetää huonosti(mutta tarpeeseen riittävästi) kolmiaksilaista Volvoa. Kilpuri pyörittää neljää rengasta pienellä kolmosella myös kytkettynä liinalla Volvoon. Lunta lentää sudittaessa usein kuljettajan korvaan, lumi ei sinänsä haittaa, mutta kun se sulaa, niin sitten vituttaa. Pylkön kestävää hinausliinaa ei ole, ainakaan mulla.
Huomiota kuljetuskalusto-Mersusta: Hirven perse jää justiinsa konepellin alapuolelle. Jarrut toimii helvetin hyvin, eikä renkaissakaan ole valittamista. Mersun keula on kestää osuman hirven perseeseen hyvin.
Huomioita hirvieläimistä: Hirvi on suhteellisen tyhmä elukka juostessaa 5000kg painavan kuorkin eteen, mutta yllättävän nopea juostessaan sen kanssa samaan suuntaan. Hirven takajalat ei taida kestää taittua Mersun puskurin alle? Tai ehkä se ei ollut millänsäkään kun pääsi mettään pakoon?
Huomoita Poliisista: Poliisilla kestää 45 min tulla 21,8 km. Poliisi on hermostuneempi tilanteesta kuin itse olet. Poliisi ei näe 4-5 hirven jälkiä, vaan arvelee kyseen olleen peurasta. Poliisit puhalluttaa, vaikka on itse ne pyytänyt paikalle. Kuka vittu jäisi jurrissa odottamaan 45 min päästäkseen puhaltamaan? Poliisit ottaa puolestasi yhteyttä paikalliseen metsästyseuraan. Joo, sen Pj asuu 400m päässä, saattashan ton itekin tehdä.
|