Kiitos, kiitos! Sisustakin on muutama tuhat projektikuvaa mutta säästetään vähän lukijoita
No Krokon purkaminen alkoi irroittamalla 2km mielivaltaisia sähköjohtoja joiden poistaminen ei vaikuttanut auton käyttöön mitenkään, puolet oli kätevästi säilötty matkustajan kumimaton alle. Siinä tuli sen verran keräyskuparia että maksetaan ensi vuoden ruuat. Konepelti on joskus saanut kipeätä koska siinä oli 10-20mm kittikerros ympäriinsä, koska autossa on kuitenkin tuollainen hitusen ruma - mutta kävelyä kestävä - alumiininen päällys, niin lopulta leikkasin koko konepellin reunoja lukuunottamatta irti (ei näy vielä kuvissa). Jostain syystä edellinen omistaja oli tehnyt keskellä konepeltiä jonkinlaisen luukun jonka tarkoitus oli kai sitten jäähdyttää konetta. Sen lukituksen osalta oli varmasti käyty katsomassa mallia suomalaisesta ulkohuussista. Kittiä on muuten autossa ihan mukavasti, jostain syystä sillä on yritetty tasoittaa koko auto ja melkoisella menestyksellä täytetty kaikki ruostereiätkin.
Tämä on muuten ainoa G-wagen Saksassa jossa rekisteriotteessa lukee että konepellille saa kiinnittää varapyörän. Sellaista ei kuitenkaan koskaan ole ollut koska lupa johtui katsastusviranomaisten virheestä. Minusta kahden vararenkaan kuljettaminen on hyvä idea, varsinkin jos tällä vielä joskus päästään Afrikan puolelle. Joten tein sellaisen telineen eikä rengas estä hirveästi näkyvyyttä. Kuvissa ei näy nykytilanne, eli konepelti on leikattu ja varapyöräteline on vahvasti kiinni alumiinisessa "suojapellissä".
Sisältä lattia on muuten ok, paitsi jokaisen oven kohdalta löytyy kodikas menninkäisen mentävä reikä. Lattiassa oli melkoisesti porattuja reikiä jotka edellinen/edelliset omistajat olivat kätevästi tukkineet ilmastointiteipillä. Hitsasin kaikki kiinni. Lattiamattona oli käytetty jotakin joka ei hengittänyt mutta kapseloi hienosti kaiken veden maton alle, niistä kohdista jonne pintaruostetta oli tullut oli käytetty jotain mustaa talomaalia. Eniten koko projektissa ketutti näiden helvetin huonosti tehtyjen korjausten purkaminen. Yhtälailla korjaukset olisi voinut tehdä kerralla kunnolla, mutta ei täältä joka taloudesta löydy edes ruuvaria, saati sitten järkeä!
No kuitenkin katto piti ottaa irti ja sen sisuksista löytyikin sitten eläinmaailman koko kirjo. Katto eristys oli tehty tavallisesta vanerista ja kattoon porailtu reikiä erilaisille kiinnikkeille ja ruuvailtu tavallisilla ruuveilla paikoilleen - tuloksena täysin vettynyt katto. Keveni kummasti kun päästiin alumiiniin asti.
Ruostettakin löytyi muualtakin ihan mukavasti, se kyllä tosin tiedettiin jo lähtiessä. Oikea takakulma täysin laho ja kummatkin takalokarit oli korjattu jolloin Bauhausin harmaalla akryylillä. Kaikkien peltiosien sisältä löytyi kiloittain Saharan hiekkaa. Kittaus oli suoritettu ilman kovettajaa, mikä oli varsin näppärää koska muotoilua saattoi vaihtaa koska tahansa. Kumpikin takasivu siis pois, ainoastaan vasen takakulma oli joskus näköjään vaihdettu uuteen (huonosti), joten sen voi vielä pelastaa. Oikealle puolelle tilasin eBaystä uuden kulman, hintaan 107,- eur (alkuperäisosa). Kummatkin takalokarit kanttasin itse 2mm pellistä, niihin kun on vielä tarkoitus kiinnittää jotakin... Enkä tee osia kahteen kertaan.
Takasivulasit poistin ja tein niiden tilalle pellistä ikkunat (tiivisteet oli jo riekaleina ja piti pysyä budjetissa), eipähän häikäise aurinko. Näiden taakse tulee joskus jotakin ja tarkoitus on autossa nukkuakin (privashow) joten pieni näkymättömyys ei häiritse. Kuvissa ei ole vielä ikkunoiden alareunoja korjattu (nykyään ovat ok ja "ikkunapellit" on liimattu paikoilleen korrektilla aineella.