Viestiketju: Jutustelua Xenoneista
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.12.2012, 02:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Ööö... Viitsiskö enää kysellä mitä haluaa?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
http://www.ojanpera.net/index.php?si...oteryhmaid=101
Ja niissä 75 W HID setti.

Vilkaise tämän ketjun postaus #42.
Siis olihan tuo http://www.automotorsport.se/media/b...pdf/092003.pdf
tuo mihin viittasit?

Itse olen ajanut autolla, missä nuo "verrokit" siis Bosch Navigatorit, ja noilla halogeeneilla(?) huomattavan hyvät valot! 2000 luvun maasturin keulassa apupitkillä+omilla pitkillä vastaantulijat vaihtoi lyhyet jo huomattavan aikaisin, siis piti jopa ajella lyhyillä liian paljon minun mielestä. (Jokaisella on...)

Ja tuossa ruottalaisten testissä nuo "verrokit" " Räckvidd: 360 m"
ja tuolla kyseessä olevalla "NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS" Räckvidd: 1 050 m

Siis valoa riittää 3 kertaa kauemmaksi! ja MINUSTA tuo uusi verrokkikin oli pari vuotta sitten jopa liian tehokas?
Ja tuon johtopäätöksen tein sillä perusteella, että itse aina vaihdan lyhyet,kun vastaantulija tulee lyhyillä.

-> jos minulle vaihdettiin lyhyet "liian aikaisin" noiden 360m näyttävien pitkien takia, kun ajan autoa jossa pitkät "marginaaliset" noihin navigaattoreihin???
Tuon "paremman" NBB ALPHA 225 MED 70W-XENONSATS Räckvidd: 1 050 m kuulostaa jotenkin erikoiselta, siis olisko siellä vastaantulijassa yhteysymmärrystä vaihtaa lyhyet vielä 700-800 metriä aikaisemin?

No, vaihtoehtojahan on
a) siellä etelässä? teillä vähän liikennettä ja pitkiä suoria?
b) vähän liikennettä ja tiukkoja mutkia/jyrkkiä mäkiä, jolloin tuo kilometri pitää nähdä? siis missä?
c) Mihin tiellä tarvitsee kilometrin näkyväisyyttä pitkillä? siis jos jätetään vastaantulijan kyykyttäminen pois?

No, pikkasen repesi taas!
(ajelin iltasella hodarilla rantatietä, siis E8? Oulu raahe välillä, ja tuossa hodarissani alkuperäiset valot, toki uudet H4 night breaker? polttimot, nuo h1:t on edellisiltä omistajilta, samoin kuin umpiot)

Ja noita vastaantulijoita riitti, mutta tuo: Minua häikäisee, vaihdan lyhyet; toimi aina alle 2:ssa sekunnissa
Vastaa lainaten