Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 12.12.2012, 23:14
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuota. Yleensä oli homma mikä hyvänsä niin siihen pakostakin sisältyy jossain kohtaa seisoskeluakin ja päänraapimista.

Kuormaa lapioi kyytiin jonkun minuutin ja ajo sinne seittemän kilsan päähän kestää varmaan jotain kymmenisen minuuttia per sivu. Siellä manooverit eli rullatväliin,peruutus kasalle yms. riippuen kalustosta jonkun minuutin.

Eli jos homma kulkee eikä ole liikennevaloja , kolareita, yms. matkalla ja kaivurikuski osaa tehdä samalla valmista ja kuormata niin 1.5-2 kuormaa tunnissa voisi olla mahdollista. Mutta nykyään kun pitää huomioda tauotkin niin tuo 1.5 k/h per auto voisi olla keskiarvona tavoitettavissa.

Ja kuormassa menee 10-12 m3 niin siitä sitten...

Tuossa kun pari vuotta sitten oli kaikkea viemäri ,maalämpö ym. hommaa niin ei kyllä ollu ajatustakaan kysyä urakkatarjouksia mistään vaan kaikki ihan tuntihinnalla.
Ja ite kun hoitaa kahvitukset ja pullat niin tauot on hanskassa ja...En tiiä. Siellä asiat ny vaan voi olla hankalampia kuin täällä varsinkin jos niistä tekee sellaisia.

Nii ja lopuksi että mitä sinä itse teet työksesi???? Noin suunnalleen.
Ensiksi: en halunnut teilata sinun mielipidettä. Joistakin kohdilta vain olin eri mieltä Ja kukaan ei lapioi täyttä kuormaa minutissa, jos lastaajana ei oo joku 100 tonninen. 7km/10min on myös vähän rajoilla. Ja silloin kun homma kulkee, on ringissä niin monta autoa ettei kuokka seiso. Siitä olemme täysin samaa mieltä, että ammattitaitoinen ja oma-aloitteinen konekuski tekee odotellessa jotakin muuta työtä edistävää. Omista hommistani sen verran, että työnantajani on Skanska Infra Oy.
__________________
HJ61
MMC