toi akselien ja tukivarsien hitsaus kyllä vaihtelee katsastusmies ja asema kohtaisesti,mulla ei ikinä ole ollut ongelmia noiden hitsausten kanssa.
porukka tekee liikaa niitä "räkämälli" paikkoja esim noihin tukivarsiin ei ihme jos niitä hylätään kun olemattomilla paikoilla korjattuja varsia mitkä jo vääntyneet ja vaaralliset tuodaan leimalle.
ei tossa kierrejousituksen vaihtamisessa pitäisi olla mitään ongelmaa,kun käyttää tukivarsina vain jonkun muun auton varsia (ei omavalmisteita)
mitä taas tulee kierrejousien vaihtoon hj mielestäni ei mitää järkeä edes harkita,suht vakio jousituksilla latat ovat kuitenkin paremmat kaikenkaikkiaan.
joissakin erittäin rakennelluissa versioissa niitä hyviä puolia alkaa tulemaan,lisäksi "pussillinen" niitä "heikkojalenkkejä" mistä antti jo sanoikin.
toinen asia mihin en lattajousi autossa ihan äkkiä lähde mukaan on se traktion bar vai mikä se nyt oli siis se tanko hässäkkä siellä takaakselilla estämässä sitä pinjonin vääntymistä.
nyt saatan saada "sapiskaa" mutta tuntuu että moni rakentaa sen sinne akselille kun on nähnyt jostain kuvan ja kaverillakin on semmonen.
ymmärrän sen tangon käytön kierrejousi autossa kyllä mutta en ole millään tavoin vakuuttunut latta autossa sen hyvistä puolista.
tärkeämpää on mielestäni panostaa hyviihin pusliin,riipukkeisiin,korvakkeiden vahvistuksiin eikä häiritä lattajousen oikeaa toimintaa.
tohtisin väittää että osa latta jousien katkeamisista on juuri tän traktion hässäkän ansiota.
tää nyt oli mun mielipide jos kaikki on samaa mieltä niin eipä sitä keskustelua asiasta paljo synny.
|