Viestiketju: Hiluxi nakutus
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.12.2012, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Suihkut myös paskana, jos päässyt vettä läpi...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimitin Näytä viesti
Mut suutin homma pitää tarkistaa koska on todella iso mahdollisuus että siellä jotai roskaa voi pyörii, luulen että se pumppuki hajos roskan takia ku tankki hörppäs aika paljon vettä eikä meinannut lähtee tulille ni tuli sit suodatin ohitettua et sai auton pois metsästä..
Siis olet saanut vettä tankkiin, ja kun se oikeaoppisesti tökkää suodattimeen, niin olet ohittanut suodattimen? siis sen takia että saat auton pois metsästä?
Saitko ajettua?
Minusta se, että pumppu ei levinnyt heti, on suurehko ihme, oliskohan pumppu ollut sopivasti väljä? (siis jos pumpun läpi meni edes lusikallinen vettä)

Mutta asiaan; jos käytät autoa tyhjäkäynnillä, ja puristelet suihkuputkia, niin sykkiikö yksikään? jos eivät syki niin joko kaikki kunnossa, taikka suihku on leikannut kiinni, ja jäänyt auki, mutta silloin pitäs kyllä kitkuta tosi pahasti varsinkin kylmänä.
Jos suihkuputki/putket sykkii, ota suihkut irti, ja vie testattavaksi. Itse voisin kokeilla "öljyhoitoa", siis normaalia 2T öljyä ja dieseliä sekaisin suhteessa 2 litraa öljyä ja saman verran dieseliä 4 litran moottoriöljykannuun ja sekaisin, ja sinne sitten suodattimen imuletku ja paluuletku, ja pikkuinen lenkki isolla kaasulla! Tätä ei sitten kannata kokeilla mihinkään arvokkaanpaan, ei varsinkaan common rail koneeseen!
Olen nähnyt kiinnileikannen, (toki myös irronneen suihkun, joka oli siis pilalla) jossa vettä oli sen verran, mitä avonaiseen suihkun päähän kondensoituu, kun auto tuodaan 20 asteen pakkasesta normaali kosteaan harrastetalliin, siis huurre suli, ja tuo olematon vesitippa valui suihkuun. (sanomalehti esti sen, että mistään ei tippunut vettä suihkuun)

->
Vastaa lainaten