Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 08.12.2012, 21:03
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KillRoy Näytä viesti
Elikkä semmonen vika ilmeni heti pakkasten tultua että jännitteet seilaa siinä 10V ja 16V välillä. Puhallin elää sen mukaan miten jännitteet seilaa ja mittariston valot vilkku niiku valodisko konsanaan. Ainakin omien havaintojen mukaan ei ole riippuvainen mistään että saattaa toimia puolesta tunnista pariin tuntiin normaalisti ja sitten rupeaa seilaamaan ja taas toimii normaalisti. Auto tyhjäkäynnillä ja kierroksilla lataa noin 15,5-15,7V ilman että mitään on päällä mutta heti kun laittaa pelkät normaalit ajovalot päälle niin jännitteet tipahtaa sinne 13,2-13,6V tienoille. Ja tosiaan puhaltimen moottori elää tosiaan kokoajan jännitteen mukaan (liekkö normaalia)?? Ja sitten kun rupeaa jännitteet yhtäkkiä seilaamaan niin tosiaan siinä 10V ja 16V välillä.

Kiitoksia jo etukäteen !
Jos akun navoista mittasit, niin liikaa on tuo 15 V. Vaikuttaisi siltä, että laturi puskee sähköt suoraan tonne piireihin eikä akku syö mitään niinkuin ei olis akut edes kiinni kunnolla.

Kato pari juttua: akkuliitännät, maajohdon liitos, käy liitoksia läpi ja herkistele niitä.

Mulla ei oo ollut tuollaista vikaa, tää ohje tulee ihan perussähköjuttujen perusteella
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten