Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 08.12.2012, 10:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Niiin no niin, niinku ripax kirjotti niin versioita on monia. Ripaxin mainitsemien mahdollisten eroavaisuuksien lisäksi öljypohja saattaa mennä vaihtoon (ottaa kiinni joustoissa etuakseliin), öljyn suodatin tulee joissain malleissa koneen sivusta suoraan ulos ja jossain käännettynä alaspäin, jakopäässä mainittujen laturinkannattimen ja siimapyörän lisäksi vesipumppu, jotkut 2LT:t on läpällisellä imusarjalla jolloin joutuu hiukan vaijeria muokkaamaan, termostaattikotelot voipi olla erilaisia....

Eli perusmottori on sama, mutta riippuen siitä mistä automallista on peräisin niin varusteluissa on eroja. Mutta vanhasta moottorista pystyy kyllä siirtämään rojut uuteen.

EDIT: lisäyksiä kun muistu lisää mieleen...
Nii justiinsa. Öljypohja pitää vaihtaa ja käy ristiin ja Ö pohjaan aina se imuputki joka siis on ollukki,useasti eivät käy ristiin,eli siis putki+pohja ovat pareja. Sen imusarja läpän voi heittää helvettiin jos ei jaksa vaijeri hässäkkää viritellä. Jos kone on äljiistä ni laita se hiluksin kotelo ja hiluksin syyläri. Öljyn suodatin pitäs käydä kumpi vaan mut hiluksissa on se vaakamalli,on jotenki kivampi vaihtaa putsari. Semmonen hatara muisti kuva et pystymallin kans olis tullu ongelmia turbon tai pakoputken/sarjan mahtumisen kanssa,itellä tosin ei oo alkuperäset pakovehkeet. Siinä vaakamallin putsari pöpelissä oli enempi anturin paikkoja,hiase/LJ mallisessa oli yks tai kaks vähemmän. Mulla on joitain 2L/t koneen romuja et jos jää jotain uupumaan ni mulla saattaa löytyä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten