Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aapor
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
p.s.s 20 astetta ei ole paljon, on kesälaatuja jotka kulkee suodattimesta myös silloin....
Mielenkiintoista, pitäisköhän tuota kokkeilla pyöräyttään, vielä ennen kuin töihin rupeaa... Mitenkä näiden kanssa muuten on, saako tuolla parafiinimönjällä paikat hyvinkin tukkoon jos starttailla kokkeilee?
|
Tuo minun hodarin kannentiivisteen vaihto on venynyt useammasta syystä, ja täällä oulun pohjoislaidalla pakkasta ollut pääsääntöisesti 20 tai yli viimmepäivät

pari päivää auto pihalla/ajellut, ja jotenkin tuntuu että isommilla kierroksilla ei oikein vedä, nyt illalla alkoi jo "nypyttämään" moottoritiellä rekan ohituksessa

pitäskö toyotalle tehdä rekkula tehottomasta suodattimen jalan lämmittimestä

(moottoritiellä rajoitusten mukaan, kotiin tullessa liikenteen mukana, hodari halusi vissiin "omalle paikalleen")
Ja mulla edellinen tankkaus 17.10 reilu 79 litraa kesädieseliä, ja edellinenkin kesätieseliä
Viikonloppuna pitää lähteä koillismaalle, ajattelin tyhjentää tankista 20-40 litraa tuota kesädieseliä, että sais puolet talvidieseliä sekaan, siis tankkaan vaan päälle, ja "kurvailen" sekaisin, hätävarjelun liioittelemiseksi vois ostaa pullon tuota dsl-jäänestoa
Ja suodatin on vaihdettu muutama vuosi sitten
Ja tuohon bensaan: noihin vanhoihin, siis siis erityisesti rivipumppuihin, ja vanhempiin jakajapumppuihin esim. siis noihin -80 luvun laitteisiin voi hätätapauksessa lisätä 2T- bensaa dieseliin, MUTTA sen pitää olla huolellisesti sekoittettu! mutta jos kaadat litran bensaa hyytymäisimmillään olevaan autoon, niin kun bensa löytää tien tankista imuputkeen, niin se menee raakana lähes tukkeentuneelle suodattimelle, ja kun sieltä löytyy pieni paikka josta bensa pääsee, niin lähes raaka bensa on syöttöpumpulla, ja pumpussa tulee romua....
-> 2t bensa pitää saada sekoamaan dieseliin viimmeistään tankissa! (esim. minun vm. -76 bj-40:een bensan käyttöä ei suositella, eikä missään nimessä yli x%, ja tuo "x" on aika suuri.....
Taannoin (-80 luv?)täällä oli semmoiset pakkaset, että rekat jäätyi tielle, kun ei ollut reilun -40c kestävää dieseliä, niin olikohan liikenneministeri? kertoi että pistäkää petroolia sekaan! ja poliisit kertoi, että on liian kylmä mitata "ylikuormia" turverekoista, mutta kun lauhtui noin -20c niin joku veroministeri räjähti

, ja kertoi että petroolia ei saa käyttää, koska verotonta!
Ja bensan valmistevero on suurempi kuin dieselin, joten jos valmisteveroton 2T öljy sekoitetaan bensaan, niin valmistevero vielä suurempi kuin dsl.
Jos tuon paineilman vesi pelottaa, niin märkäimurilla vois imeä tankinkorkista???
p.s.s Minulla on 20L paineilmasäiliö(paskan kompuran), johon saa pikaliittimellä paineenalentimen, ja jos tuo toimiva paineilmakompressori on kuivassa ilmassa (esim pihalla pakkasessa), ja 10 m letkua välissä jäähdyttimenä, niin suurin osa vedestä jää tuonne "possuun".