No juu.....
Sit hiukka ihmetytti se huono käynti ja ohjaus oli sika raskas. Simpukka olikin rungostaan löysällä, eli onko runko revenny, kuten joskus tän ikäisissä letukoissa tuppaa käymään? Lokasuoja kuskin puolelta pois, että pääsee paremmin touhuun. Simpukan pultit oli löysällä, joten niiden kiristys. Samalla vaihdoin vielä pari tulppaa lisää. Kone käymään ja se kävi jotenkin, mutta kolisee todella ikävästi, eli moottori pitäs ehtiä ottaan nokalta ja laitella ehjempää tilalle. Puretaan sit toi kone joskus ja tutkitaan mistä kolina johtuu.....männän tappi??
Joo siin sitä ohjausta tutkaillessa totesin, että ei tehosta kunnolla. Eli joko simpukka kypsä tai sitte pumppu.....simpukassa kyl aikoinaan jo oli kiusaa, ettei aina tehostanu ja taitaa edelleen olla sama simpukka....olisko siis tullu tiensä päähän. Elikkä nyt suunnitelmissa hytikka ohjaus....tai jos lahjoituksena löytyy ehjä blazerin simpukka, niin saattashan sellaisen sinne laittaa



Niin juu kone kävi ja kääntelin ruoria, niin sit kone sammu.....höh.....jaa bensapumppukin meni mykäks.....just just. Noh siihen oli onneks syynä vaan savea ja hapettumaa johdoissa.
Mutta sit se ei lähteny käymään millää.....häh? Aikani starttaillessa (niin se starttikaan ei toimi ihan viimesen päälle, eli sekin pitää korjaa tai uusia) otin sitte ilmanputsarin pois ja kurkkimaan, että tuleehan sinne nyt bensaa........mikäs vesihelmi se tuossa venturirenkaassa killuu.......siis totta, vesihelmi

Kiihdytyspumput toimii ja hetkinen, nythän niitä vesihelmiä virtaa pitkin kaasarin läppiä.......ääääääh! Eli tankissa on vettä ja nyt tietty pumpussa ja kaasarissa ja suodattimessa. Kello oli taas paljon ja vettä tihutti ja emäntäkin huomautteli puhelimitse, että pitäs kiiruhtaa kotiinki.
Tankki tyhjäks pumpun avulla ja uus suodatin, faijan kätköistä löyty masinolia, joten sitä letkuihin, että menis sitäkautta kaasariin, kun ei just ollu aikaa alkaa sitä purkaan, kun sinne kotiinkin piti siis kerkiä taas. Lopulta sain tulille, kun kaatelin kaasarinkurkkuun suoraan bensaa. Eli eihän ne vesipisarat niin herkästi haluu sieltä kaasarin suuttimista virrata starttaus vaiheessa. Vettä oli muuten arvioltaan joku 2 litraa kertyny tankin pohjalle. Syynä huono tankin korkki ja tiivistys, eli sekin pitäis korjailla.
Ekan kerran päivänvalon aikaankin näin auton sitte joku vajaa viikko ostoksesta....Lokasuoja siis edelleen irti, kun pitäs sitä konetta alkaa jossain vaiheessa irroitteleen.
Alla siis nykyään 38,5/14,5-15" Super Swamper SX renkaat beadlock vanteilla.
Eli pitäs siis ennen ajeluita tehdä pari pikku juttua:
-moottori vaihtaa ehjään
-kitkee käyntihäiriöt, eli kaasarin puhdistus ja jakajan tarkistus
-startti korjailla
-pakosarjat katsella, kun tuntuu sätkättävän sieltä täältä
-ohjaus saada toimiin, eli ehkä se orbitrolin sovittelu ja sylinterin sovittelu akseliin?
-sähköjä katsella......aika paljon kaikenlaista piuhaa menee sinne tänne.
-muutenkin hiukka tarkastella paikkoja
-pohjapanssari ei kans olis ehkä pahitteeks, kun tuollaisessa jenkissä roikkuu jakolodjun reuna aika otollisesti.
-MUTTA ihan enste pitäs saada sisälle talliin moottorin nostotaljan alle paikka ja faijalla on siellä joku asiakkaan projektiauto ollu kunnosteltavana jo pidempään....ehkä se kohta valmistuu. Että ehkä jokupäivä Kaalimatosen sisälle sais ja sais sitten sen donitsien pyärittely videon



