Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
kertokaapa kokeneemmat moGGimiehet, OM 352 (A) koneisen kylmänä, siis alle 0 kelin käynnistyksestä ...
omassa on tuo startpilot pumppu järjestelmä, vaan on tyhjä enkä oo vielä ko. ainetta etsinytkään, mutta tänään -12 asteessa ei luvannutkaan, eli lienee tarpeen ottaa käyttöön - näissähän ei paljon hehkuja taida olla ?
mikä on oikea ja turvallinen tapa ko. systeemin käytössä ? ruåttinkielinen ohjekirja ymmärtääkseni kehottaa kahteen pumpun painallukseen starttauksen aikana ? ennen starttia ei käytetä (kö) ? eli startilla pyörivään suhautetaan ? kaasun asento ?
kuinka pitkiä käynnistyksiä näissä kylmässä tapahtuu, eli käynnistyykö heti vai saattamalla - tuohan käynnistyy normilämmöissä heti, eli ei juuri pyöritystä kaipaa
|
Tuo on turvallista ainetta. Käynnistää moottorin ilman kilinöitä ja kolinoita. Yleismalliset pilotit ja aasinpotkut ovat ihan eri tavaraa. OM.401 konetta (9.57 litran V6) tuli käynnisteltyä useamman vuoden. Noita pilottipumppuja on myös Sisuissa, esim valmet koneiset SK-mallit.
Pilottipumpulla käynnistettäessä ei äänestä kuule, onko ainetta koneessa. Yleismallisella pilotilla käynnistettäessä varmasti kuulee..!!! Viimeksi mainittua en todellakaan suosittele diesel moottoriin. Bensakoneet sen sijaan käynnistyy ihan mukavasti.
Sinä tarvitset tälläisen pullon, kyljessä lukee Start Pilote F.