Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro
Pohjolan tallissa kesän mittaan tapahtunutta
...

Sitten vain keula nippuun. Ruma karjapuskuri lensi lepikkoon. Samoin joutilaat astinlaudat. Varastossa odottelee mukana tulleet nastoitetut 31" insat liukkaampia kelejä, ruuvataan sitte alle ku hirviöiden jahtaus pääsee kunnolla vauhtiin ja kelit liukastuu. Tuningin nimissä myös opel-logo lensi maskista lepikkoon.
...
|
Hämäläisen hidas kommentti macron elokuiseen vinssinasennusraporttiin:
Oli hyvä nähdä kuvien kanssa miten vinssi Fronteran keulalle asettuu. Minulle oli yllätys, että alkuperäisen puskurin voi jättää paikoilleen. Siistin näköinen ratkaisu. Valmiita vinssipuskureita en tähän Fronteran A-malliin ole löytänytkään, B-malliin niitä olisi. En tiedä saisiko sellaisen soviteltua A-malliinkin, eiväthän nuo niin kovin erilaisia taida olla. Pitänee harkita tällaista ratkaisua missä alkuperäinen puskuri jää paikalleen tai sitten etsiä joku, joka osaa tehdä suurin piirtein siistin näköisen vinssipuskurin. Taitaa olla vasta ensi vuoden projekteja tuo.
Astinlaudat napsin minäkin Fronterasta pois, tuli vähän lisää maavaraa niille kohdin. Sain tähän inspiraation, kun kynnyskoteloa piti paikata toiselta puolelta ja astinlauta oli tiellä. Isomman työn teetti toisen takalokasuojan paikkaus. Jotta sisäpuolen muovipaneelin sai pois, piti ensin irrottaa takasivuikkunat, takaosan kattorakenteet ja turvakaari. Tein purku- ja kasaushommat itse, ammattilaiselle jätin hitsaus- ja maalaustyöt. Näin tehden homman budjetti kutistui ehkä kolmasosaan verrattuna siihen, että korjaamolla olisivat tehneet kaiken. Kotelosuoja tuli samalla laitettua kynnyskoteloihin molemmin puolin. Itse suojasin jälkeenpäin vielä ovikoteloiden alaosat.
Ainakin tässä A-mallin pätkässä lisää maavaraa saa myös pakoputkistoa modaamalla. Etummainen, poikkileikkaukseltaan soikea äänenvaimenninpönttö on vinosti pystyssä asennossa (siis pituusakselinsa ympäri kun pyöritellään) ja syö maavaraa siinä kohden tämän takia monta senttiä. Ostin uuden pakoputkiston ja laitatin pöntön vaakasuoraan asentoon. Etupuolen liitos piti hitsata, takimmaisen sai hoidettua liitoskappaleella. Kun ei ole hitsivehkeitä eikä -taitoja niin tämänkin jouduin teettämään korjaamolla. Nyt jään odottamaan, että joku kertoo hyvän syyn sille, miksi sen pöntön pitäisi olla nimenomaan pystyssä
Pätkä-Fronterasta kannattaa tarkkailla noiden helmakoteloiden kuntoa. Samoin takalokasuojia, minulla ruostekohta oli pellin saumassa takaosan turvakaaren kiinnityslätkän vieressä. Tuon paikan pääsee tsekkaamaan, kun irrottaa turvakaaren etukiinnityspisteen juuressa olevan muovipaneelin palasen ja taivuttelee äänenvaimennusmatot edestä pois.