Kirjoitetaan? siis se HiihtoRantilla (siis sopii WW-2 siteeseen, siihen vm. -38

)
Siis tuo -30 luvun mäystin vaati, että pohja melkein senti leviämpi kuin kenkä.
Ja nuo minun -90 luvun alussa ostamat nahkasaappaat alkoi vuotamaan vettä sisäänsä jo tämän vuosituhannen alussa! reikä oli varressa, siinä nilkan yläpuolella; tuo "jatsarivarsi" kului puhki, kun tuli kyljellään ollessa hierottua nilkan ulkosyrjää betoniin! edelleenkin kestää seistä rapakossa.
Ja toinen löyhä paikka noissa on sisäpohja, naulat rikkoo sukat, vaikka käyneet suutarilla nyt vuotavana toisen kerran

Tuli tepasteltua paljon...
-> Ainoat kengät, millä voi tehdä mitä vaan; auttaa kaveria työntämällä yms.
Toki täytyy noille muille suomalaisille kenkävalmistajille myöntää, että en tykkää tiukoista kengistä, ja jos tarvii työntää, niin olen mukana (yhdet uudehkot siviilikopot repesi takasaumasta, kun työnnettiin artistin autoa tielle; ei kuulemma ole 44 koolle normaalikäyttöä, että työnnetään,- olis vaan pitänyt kävellä/tai neuvoa.....)
--> toki kirjallisia/suullisia reklamaatioita olen tehnyt noista Sievin Artikeistakin, ja aina on vastattu; johtusko siitä, että nuo saappaat maksoi aikanaan vajaat tuplat "mitäänsanomattomiin talvikenkiin..." ja lopputoteamukseni on ollut, MISTÄ MINÄ saan uudet artikit?
No, nyt taannoin tuli joku ultimate? erä noita uusia jäljitelmiä, mutta varmaan hintansa arvoisia!
kun tuli ostettua

pari noita uusia, niin pohja ei ole entisellään (juotoskolvilla pikaisesti testattu) toki voi kestää vaikka 20v.
--> ei nuo uudet hiihtorantti jäljitelmät huonoja ole, mutta olisin mielellään maksanut tuplat/jopa triplat, sillä nuo kengät sopi minulle, mutta kuten kerroin, niin nyt on se lt, joihin minullakin varalla.. (enää ei kuulemma saa tehdä nahkakenkiä kuten aikaisemmin)
Siis jos nuo uuden tekniikan jalkineet epäilyttää; niin osta sievin artik?
-> hiostaa rantapulevardilla, ei pärjää monikuitu töppöselle pakkasessa ja ryystää vettä jo reilussa 30cm...
Mutta jos suurin osa on jotain muuta, niin villasukka/pari tulee toimeen päivän.