Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 09.07.2004, 08:50
anttir:n Avatar
anttir anttir ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.07.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 866
Perusasetus

Pitkät kiikut edessä pilaavat caster-kulman (etuakselin etureuna kallistuu alaspäin), mikä tekee ohjauksesta kiikkerän. Oikein tehty (olkatappien kulmat kohdilleen) SPOA on paljon parempi ratkaisu.

Jostain syystä SPOA joustaa paremmin kuin vakiojousitus, ja sittenhän voit myös ottaa pari latia pois pakoista, korotusta tulee kyllä tarpeeksi vähän pehmeämmilläkin jousilla.

Huonona puolena noilla sun jousilla on se, että jouset (kuulemma) ovat herkkiä katkeamaan kun taittuvat väärin päin mutkalle. Mutta kyllähän noita silti käytetään, ameriikan maalla varsinkin. Kaikkein paras ratkaisu olisi SPOA _ja_ uudet jouset jotka olisi tehty toimimaan niin että voivat taipua molempiin suuntiin.

...mutta mieti kuitenkin onko kuinka paljon enemmän vaivaa tehdä kierrejousitettu alusta, nyt kun sekin on mahdollista.

--
Antti R.
1978 HJ-45LP


Edited by - anttir on 09/07/2004 09:57:50
Vastaa lainaten