Katselin HJ:n taka lehtijousia ja ne on aika huonossa kunnossa, tuli mieleen että jos laittais sinne seuraavaksi kierrejouset ja tukivarret.
Nyt sais kertoa mielipiteitä ja kokemuksia miten jousitus kannattaisi toteuttaa hyvin ja edullisesti.
Nykyiset taotut ja kevennetyt lehtijouset toimii aika hyvin mutta rajoittaa tietysti joustoja ja akselin liike rajoittaa pyörän tilaa.
Auto on tarkoitus pitää leimassa eikä maantie ominaisuudet saa huonontua, extreme joustoja ei haeta mutta saisi joustella hieman herkemmin.
-Rangen jakarit ja panhard olis kai helpoin ja halvin, tarviiko traction baria lisätueks?
-Gen2 pajeron jakarit olis vahvemmat ja rangen yläkolmio tuki vois parantaa liikerataa.
-Patrollista nelilinkki ja panhard?
Kiertojäykkyys olis tärkeä ettei riko uusien välitysten pinionia.
Etulehtijouset on niin hyvät ettei niitä muuteta vähään aikaan. jos laittais ensin jakarit taakse niin ne voisi joskus siirtää eteen ja laittaa nelilinkin taakse jos tuntuu tarpeelliselta.Toisaalta etutukivarsissa sais olla renkaanväistömutka tilaa tuomassa..
Mitä rajoituksia jousten ja tukivarsien sijoittelussa on?
HJ:ssä lukot rajoittaa tukivarren kiinnitystä, saisko kuitenkin laittaa rungon sisäpuolelle lukkovipujen alle?
Jos laittaa jousipedin kohdalle niin saako laittaa vinoon ja etukiinnikkeen rungon sisäpuolelle.
Jouset on pakko laittaa rungon alle ja akselin päällä ei ole tarpeeksi tilaa, voisiko jousen laittaa akselin etupuolelle alapää akselin alapinnan korkeudelle?
Se tekis turhaa kiertoa akseliin mutta sais sen tuettuakin.