Alkuperäisellä sokalla kestää vetää sen 1500-1800 kg, jos sekä akseli että ristikon reikä on alkuperäisessä kunnossa.
Ja jos käyttää alkuperäistä, tai jotain muuta sokkaa ylikuormitussuojana, niin kannattaa pistää vaijerin koukku 3:lla vaijerilukolla kiinni; saa koukun irti, jos tarve vaatii....
Ja se tarve vaatii yleensä silloin, kun auto on nokallaan jossain kanavassa, sokka poikki, ja vaijerilla kiinni miehenkokoisessa petäjässä uudella puunsuojaliinalla niin tiukassa että vaijeri soi! ei lähde edes traktorilla vetämällä perääntymään enenkä saa vaijerin irti, ja rumpuhan ei pyöri sokka poikki, eikä kytkentähaarukka liiku voima päällä....
Tuolle hiltin naulalle ääni, saa pysymään paikallaan, kun palauttaa tuon teräsprikan pois, ja lyö paikoilleen kun sokkanaula paikoillaan.
Itselläni hitsattu tuo ristikon runko akseliin, 2 kertaa kuoret haljennut, kun vinssi mennyt itsekseen päälle, 10mm torninosturin vaijeri kestää aika paljon

, ja auton moottori ei ole se "sulake", voimaa riittää varmaankin aina niin paljon että tulee romua. -> siis "ylikuormitussuoja" on Penkin ja Ratin välissä.
-> kun sokka tarpeeksi luja, niin rikkoutuminen siirtyy muualle, yleensä vaijeriin, mutta myös vinssipetin pultteja on pettänyt, kouria haljennut, kardaaneja katkennut, ja kaikkein vaarallisimpana on hinauspisteiden/koukun pettäminen; kun hinauspiste (vetokoukku) petti, niin sivustaseurannut katsoja menetti henkensä, oli täällä videolinkki joku aika taaksepäin.
Siis vauhtia noilla kilon teräsmönteillä sen verran, että menee tuulilasista ja takalasista läpi, jos mitään ylimäärästä ei satu tielle

, osumaenergiaa sen verran että hirvikivääri taitaa jäädä toiseksi?
Jos et ymmärrä, mitä ylläoleva tarkoittaa, niin alkuperäinen sokka tai sähkövinssi olisi turvallisempi vaihtoehto.