Edellisestä päivityksestä onkin jo aikaa, niin kertoillaampa nyt hiukan tapahtumia...
Ne paljon keskustelua herättäneet ohjausvarret vaihtu koneistettuihin tankoihin. Materiaalina 30mm vedetty tanko:
Sitten tuo tankkaus tapahtuu jälleen auton ulkopuolelta. Huohotus tuli vedettyä tonne muovipaneelin taakse:
Jeeppi sai osakseen myös muuta yleishuoltoa runsaasti, jonka jälkeen sillä käytiin Ristiinassa ajamassa Finland trophy Retro. Hauskaa oli! Ilman tekniikkamurheita selvittiin koko kisa, mitä nyt etupää jonku verran woblas siirtymillä...
Sitten tuli taas huomattua tuo nettiauton vaarallisuus ja pihaan tuli toinen XJ. Helmat piti hitsailla kuntoon ja asentoanturi vaihtaa koneeseen, jonka jälkeen leimalle, toisin kävi...
Tätä "helmeä" kun pari minuuttia nosturilla tökki ruuvarilla ja rykäsi turvavyön irti lattiasta, tulos oli aika selvä --> purkuun. Nyt osat on aika tehokkaasti hajautettu pitkin poikin Suomanmaata ja koppa viety paaliin..
Sit tuli tuolla offijeepillä hiukan käytyä Nokialla ajopäivillä pörräämässä. Pulolen tunnin ajon jälkeen jeeppi rupes hylkiin ohjaussimpukkaansa, kaikki pultit poikki. No pienen kenttäremontin jälkeen saatiin jeeppi ajettua trailerille. Kiitokset avusta kaikille jotka jeesas! Tässä tulevalla viikolla tarttis tehdä hiukan vahvistuksia siihen simpukan tuentaan ja lähtee suorittaan uutta kestotestiä Nokialle pikkujouluajojen muodossa
Tällä viikolla sain elokuussa tilaamani hydraulipumpun

(kiitoksia vaan Hiflexiin...) Tää pumppua on nyt 8ccm kun tuo aikasempi on 4,8ccm, eli vinssin pitäs nyt pyöriä kohtuu ripeesti tällä pumpulla

Tuli myös ostettua painemittari, letkut sekä nipat, et näkee sit paljoko siä vinssillä on vetoja. Myös suodatin odottaa asennustaan. Josko nää hytikka palikat sais kans tulevalla viikolla ruuvattua paikalleen...
Ton pienen 4,8ccm hammasrataspumpun voin myydä jos jollain on moiselle tarvetta. Käyttötuntejahan sillä ei oo montaa, kaks suunnistuskisaa.
Sit kun tuo romun määrä meinas huveta huolestuttavalle tasolle, tuli sitten haettua tällaset aksulat ja alennusvaihteisto:
Taka-akseli on Dana 60 ja etu 44. Perissä on tiheet välitykset 5,89:1 ja tuossa kiinteessä "jakolaatikossa" on 3:1 hidastus. Hytikkasylinteri ohjauskeen tuli myös kasan mukana, Mitään järkevää käyttöö en näille viä oo keksinyt, saatta olla et tulee myyntiinkin kohta... Näähän olis aika passelit akselit johki suzukin tai willyksen alle, kun raideleveys on vain 130cm!
Koitan viikolla päivitellä juttua noista simpukan tuennasta ja hytikkavermeiden asentelusta...