Viestiketju: DexronII vai dexronIII
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 24.11.2012, 20:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Olisko jossain sanottu että dexron 2 voidaan aina korvata 3:lla

Yritin hakea jonkun jenkkiläisen automaattilaatikko tms. tekemää testiä, missä verrattiin d-2 ja d-3 öljyjä ja myös fordin ja olikohan mopen öljyjä; mutta en löytänyt mistään sitä yht`äkkiä.

Mutta siinä verrattiin muistaakseni viskositeetia kuuman, kitkalevyjen märkäpitoa/lukittumista ja turbiinin toimintaa.

Nuo dexron 2 ja 3 olivat aika likellä toisiaan, mutta oliko ford vai moppe, jonka toiminta turbiinissa oli aikalailla eri, ja kuumaviskositeettikin oli aika paljon eri.

Itse olen yrittänyt hakea/kysellä tuon hdj-80 automaatin öljyjen vaatimuksia, ja jopa toyotan omat luokitukset kääntyy nimenomaan dexron 2- öljyyn, vaikka tuo d-3 luokitus on ollut jo 80 luvulla.
toyota info arveli, että jos tuosta dexron-3 öljystä löytyy dexron 2 hyväksyntä, niin sitä voitanee käyttää.
Mutta kun ainakaan teboilin dexron-3 tuotteesta ei löydy halaistua sanaa tuosta dexron-2!

Toki tuo automaattien öljyt; tiede on aivan oma tieteenala:
Kun ostin ensimmäisen automaattilaatikolla olevan mersun, niin ainut oikea öljy oli mersun osanumero xxx.yyyy ja mikään tarvikeöljy ei täytä vaatimuksia tuohon reilu 10v vanhaan mersuun.
Siispä menin paikalliselle korjaamolle, 10 litran pesty öljytonkka kainalossa, ja olisin ostanut sen täyteen tuota "merkkiöljyä", mutta kun jouduin odottamaan että herra asentaja tulee laskemaan tuota öljyä hanasta, niin huomasin että yksi pumppu oli mobilin 220 pöntössä, ja tuo rasvaletti meinas laskea siitä öljyt minulle.... Mutta huomasin että lompakko unohtu kotiin, siis ilman öljyä, hymy naamalla, ja tarviketorille, säästin puolet markoista, ja sain 20 litraa...

Ja tuo viittaus, että kehitetty edelleen... siis onko sama kuin bensassa; aikanaan lyijyllinen 92, ja korvattiin lyijyttömällä 95, ja sitte pistettiin viinaa 5% ja tuli 95e ja senkin piti käydä lähes kaikkiin, samoin kuin nykyinen 95e10... ja säätämällä RE85
Vastaa lainaten