Noniin, tänään tuli VALMET tyyliiin ajoitettua pumppua, sen perusteella ennakko nyt 17-18 astetta todellista. Hyvin lähtee käyntiin, hiukan tuo sinistä savuttelee tyhjäkäynnillä, mutta pistön vielä konerempan piikkiin. ANtaa nyt kunnolla eka poltella ja pyöriä ennenkuin enemmön alan murehtimaan. Vedenlämmöt vaan ihmetyttää kun keikkuu siellä 100 asteessa, huomenna pitää tehdä tuulitunneli keulille ja sitten tarksitaa vielä tuo lämpömittarin paikkansa pitävyys infrapunamittarilla. Öljynlämmötkin sain 70asteeseen että aukesi tuo termostaatti jalasta ja sai öljynj'äähdyttimen täyteen ja kierron toimimaan.
Semmoisen mielenkiintoisen jutun huomasin tuosta keirrosmittarista että 4500rpm kohdalla pysähtyy mittari kuin seinään, ja kone vielä nostaa kierroksia senkin jälkeen? kosminen vehje. pitöö käyttää vielä mittaristokin irti jos siellä joku mekaaninen esto.
Turbon öljynpaluu letku oli hiukka liian ahdas kun normi puolentuuma hydeliittimiellä alkoi ahdin tulvia. Nyt tein sitten 16mm messinki sovitteella lohkoon ja siihe nkunnon letku päälle ja puristus kiinni hydrauliletkujen ouristuskoneella hst putki päälle kiinnitykseksi. Loppui se tulviminen, aluski näytti että ei rauhoittunut ollenkaan, mutta olikin vanhoja öljyjä mitö sielät tuli.
Perhana kun alkaa olemaan jo hirveet ajokuumeet päällä... Pitänee yrittää huhkia pajalla ihan kunnolla viikonloppuan, jos vaikka saisi tuonne takavinssillekin johdotusket reilaan..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
|