Viestiketju: Brygin LäJä
Näytä yksittäinen viesti
  #596  
Vanha 22.11.2012, 11:37
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Itsellä bensamoottorissa paluulinja 22mm sisähalkaisijaltaan. Tuloletku muistaakseni 6,8mm teflonasennus. Liian pienellä öljylinjalla/virtauksella ahtimen laakerointi palaa. Liian suurella öljymäärällä ei taas ole vaikutusta laakeroinnin toimintaan, päinvastoin. Mitä enemmän virtausta, sitä parempi filmi akselin ja laakeroinnin välissä -> kestävyys


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Fiksumpi antoi periksi, nostaja oli painunu tänään tarpeeksi kasaan Pyöri kone normaalisti.

Tosin nyt on aika keskittyä muihin huoliin. kesällä huollettu turbo tulvii, paluulinja oli 12mm paksua sisältlä, ei riitä millään kun otin paluuletkun irti niin tuli liitiimen täydeltä sitä öljyä kun konettä käytin käynnissä. Tefloniletku oisko 4mm sisäreikä tulossa, voisi olla kuristimen paikka, tai sitten pohtia isomppaa paluulinjaa.

Ennakko hommia ja ongelmia myös. Moottori nyt äänestä päätellen myöhäisellä. kohtuu sivistynyt käyntiääni sekä sinistä savua tyhjäkäynnillä, kitkerää. Mutta taas ennakon kattomalla pumpun hahlosta ja kampiakselin merkeistä niin ennakko 20 eykk(pajan suositus) mutta ennne uudelleen käyttö pajalla samoilla ennakoilla oli todella karkea tyhjäkäynti noilla ennakoilla. Hiukan kalvaa mielessä että olisinko itse saanut taikinoitua tuota hohloa väärään kohtaan, kun meinaa kädet loppua kesken ja olis mahdollista että lukitustyökalu ollut liian pohjassa kun etsin sitä moottoria pyöritämällä kampiakselista? miten herkästi se hahlo liikkuu. ELi pitäisiköhän ajoittaa nyt suoraan sillä valmet tyylillä, eli tarkkailla nesteen pinnan liikahtamista?
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten