http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html
ja tuo loppupää.
Toki tuo on vaparista, jossain oli vastaava turbostakin? mutta nyt sitä ei löydy mistään.
Mutta tuossa pikkasen selvitetty tuota "tyhjäkäynnin",( siis 12h-t:n ajoalueen alapään?) kuormituksen "tunnustelua" ja pumpun reagointinopeutta.
Arvaus:
Mutta pitää muistaa että tuossa marsussa Käyntikierrosalue lähes tuplat, ja massahitaus vajaa puolet?
ja sitten kun säädetään isompia elementtejä, niin pieni muutos vaikuttaa enemmän.
Itse en ole edes harrastemielessä perehtynyt paljoakaan noihin dieselsysteemeihin, mutta kun tilanne on se, että ne jotka tietää, niin ne ei kerro, tai jopa hivenen harhauttaa.
Siis kun itse yrityksen ja erehdyksen kautta opiskelee/maksaa/testaa jonkin jutun, niin ei sitä halua julkistaa! En minäkään antanut yksiä piirustuksia ja lämpökäsittelyohjeita, kun kiitos olisi ollut maksimipalkkio!
-> kysele noilta welhoilta, joilla on kokemusta tuosta om60x ja 12h-t sekoittamisesta että voisko ne korjata tuon jollakin korvauksella.
Ja tuo DSL pumppu on siksikin monimutkainen sekoitus mekaniikka, hydrauliikka ja hydrodynamiikkaa; ja vaatii paljon erikoistyökaluja ja kunnollisen testerin, että minäkin käytin pumpun ammattilaisella
Toki olen pajattanut noita " Ei enää kulje kun 70 km/h" sekä "kitkuaa ja täristää" pumppuja ja suihkuja, mutta kun pitää saada muuta; kuin peltoauto käymään tms, niin silloin tarvitsisi enemmän työkaluja ja tietotaitoa.