No tuota...
Kyllä se on tosiaan toi raktori off-road kone parhaasta päästä. Työkseen kun sillä hetken harrastaa vaikka talvisia metsätöitä ja varsinkin takavetoaikaan riimut tietysti pelkästään taka-akselilla, perään heittää vedottoman ilman keikkuteliä olevan yksiakselisen peräkärryn, siihen kunnon mällin mäntypölkkyä, ja sitten ottaa vastaan sen kohtuujyrkän ojan vastapenkan oikeen tunteella. Onnistuu sitten keulapystyssä heittämään sen koko värkin osittain poikittain lähes kyljelleen sinne ojan pohjalle, tietenkin sillä lisämausteella että jää alta pettää, ja kärry on niinsanotusti linkussa perässä sillain ettei sitä saa edes koukusta irti. Kaupan päälle huomaa että tässä tapauksessa ne ainoot vetävät pyörät on osittain ilmassa, koska kärryn aisa kantaa vastapenkasta. OI OI SITÄ OFF-ROADIN TUNTUA. Oppiipa ainakin laittamaan ketjulla pölliä pyörään kiinni, käyttämään pyörää vinssinä, kiilaamaan puuta alle jne. Mutta sillon se ei enää oo kivaa.
Kyllä se on parempi harrastaa off-roadia vaan maastureilla. Pidetään ne raktorit, vaikka jo onkin viimisenpäälle nelivatoja ja sairaan hyviä maastossa, vaan työkaluina.
Ja jos oikeen offivehkeen haluais, niin kannattais ottaa pikkunen metsäkone (ajokone).
Note! This message was posted anonymously!
|