Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy
kääntömaljat on kyl niin öljyset ja pihassakin sitä riittää... mitkä ne vetareiden holkit on?
mie oon tyhmä, myönnän....
|
Kuten tuossa jo todettiinkin, holkit nimenomaan kannattelee vetonivelen nivelenpuoleista päätä pyörän navassa, toinen pää vetonivelestä on napalukon kannattelema.
Mutta ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa huohotin, siis yleensä tukossa, ja paine ei pääse perästä ulos, muuten kuin työntämällä stefoista mm. öljyä.
Minä ottasin, ja nostaisin huohottimen konehuoneeseen mahd. korkealle, ja korvaisin tuon takaiskuventtiilin mopon bensansuodattimella.
-> siis alunperin huohottimessa jousikuormitettu takaiskuventtiili, joka siis päästää perästä paineet pois pienellä paine-erolla,
Mutta kun perä jäähtyy, niin huohottimesta ei tulekkaan ilmaa, vaan akseliin tulee alipaine, joka "imaisee" pienet öljykalvot takaisin perään -> stefat pitää niin hyvin, että ei näy yhtään "likaa" stefan ympäristössä! SIIS uutena

Mutta kun k.o armeijaijän ohittanut akseli putoaa veteen, niin kun ilmaa ei saa huohottimesta, niin stefojen läpi saadaan, mutta ei ilmaa vaan vettä!
Jostain kumman syystä hj:ssä kestää jotenkuten nuo vetonivelen tarvike pronssiholkit, kun taasen hdj:ssä ne ei kestä, ei ainakaan jos ei hio niitä sikaväljiksi..... Marmoritiskillä vois olla noin 40e kpl nuo alkuperäiset hj-60:een.
ja tuo vetoakselis stefa: jos laittasin itselleni hj:n akseliin, niin kokeilisin tuota ns. hd-mallin stefaa, siis semmoista ylimääräisellä kumijoustolla olevaa.
(HDJ-80 alunperin k.o rakenne

)