Viestiketju: RE85:sta Jeeppiin
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 19.11.2012, 08:56
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Kuinkas paljon sun ZJ:n puristussuhde on? Entä paljonko dynaaminen puristussuhde? Aivan, 95 oktaaninen riittää aivan kevyesti noille puristussuhteille. Ja muutenkin aika epäilyttävää olisi, jos suositellulla polttoaineella pitäisi koko ajan nakutuksentunnistinta vasten mennä
Näissä "uudemmissa" tietokoneohjatuissa moottoreissa tietokone kompensoi polttoaineen ominaisuuksien perusteella erinäisiä moottorinohjaukseen liittyviä parametrejä. Kuskin valintaan sitten jää, millä gasolla haluaa ajaa, mitä siitä maksaa, jne.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Voipi olla, että siinä sun kaasarihondassa ei myöskään ollut tuo sytytys ihan tuolleen ohjattu, joten muusta se persdynon tuntuma on johtunut...
Kun koneessa on puristuksia yli 10 niin lienee selvää, että 95:lla sytkät on pakko olla myöhäsemmällä ettei nakuta. Kun laittaa 98:a, niin sitten potkii täydet hevoset. Lienee myös mahdollista, että viina käyttäytyy moottorissa erilailla kuin bensa ja siten vaatii vähemmän sytkäennakkoa.

Persdynot niin epäluotettavia kuin onkin - riippuu tietysti persauksista - mutta kai niissäkin joku "perä" on. Ajoin aikoinaan ekalla jenkillä - Dartilla milläkäs muullakaan - varttimailin aikaan 16.1s. Vaihdettuani 318:n tilalle viritetyn 360:n, ei perstuntuma ollut kummoisenkaan kiihtyvämpi. Kellotus 13.9s todisti tuntuman täysin "persiilleen" menneeksi. Sikäli useamman kaverin kertomus alaväännön tuntuvasta lisääntymisestä voisi pitää paikkansa. Onko jollain tästä selkeää mittausdataa?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten