Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.11.2012, 06:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Tuli sellastakin mieleen, että vanhemmissa Hiacen koneissa ei ollut tollasta kun ei turboakaan löytynyt. Nehän tuntu matalilla kierroksilla vähän ronskimmalta. Itsellä oli joskus 1980-luvun alusta Datsun pickup ja siinä oli 2,2 vaparikone. Siitä tuli jostain syystä mustaa sauhua karmeesti kaasu pohjassa, mutta oli kova vetää alhaalta.

Luulis tollasesta ahdonalaisen syötön säätimestä olevan hyötyä silloin jos koneeseen enempikin syöttöä tyrkättäs. Eihän tosta nykyisellään paljon mustaa tule.

Mä taidan eka tehä sille lakritsille vähän tilaa pakoputkeen, tämä on kyllä hyvä keskustelu kun rupeaa sen karan idea hahmottumaan.
Taitaa nuo kaikki dieselit lykätä mustaa jos isolla vaihteella alkaa vedättään, oli turboa tai ei, tuossa omassa on jopa alavääntöä verrattuna alkuasetelmaan ja tuo vääntö / turbon toimiminen on tasaista koko kierrosalueella.
Sillä pajan tekemällä "viritysahtimella" ja alkuperäisellä pumpun kannella oli sellainen pieni nykäys kaasua polkaistessa eikä veto ollut yhtä tasainen koko kierroslukualueella kuin nyt, toki tuo puhallinkin varmaan vaikuttaa asiaan.
Vastaa lainaten