Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 17.11.2012, 09:43
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahapaimen Näytä viesti
VAZ-2105 (1981 - 1984)

2105:ssä oli uusi 1.3 -litrainen moottori jossa nokka-akselia käytti ketjun sijasta hammashihna. Uutuuksina oli mm. termostaattiohjattu imuilman esilämmitys ja automaattiryyppy. Vaihteiston välitykset olivat uudet edeltäjiin verrattuna. Korin pellit kattoa ja lattiaa lukuun ottamatta olivat uudet, etu- ja takavalot olivat suorakaiteen muotoset ja ovenkahvat olivat uudet. Peilit olivat sisältä säädettävät joissakin vuosimalleissa ja uutta olivat myös takasumuvalot joissakin autoissa, alumiiniset puskurit ja uusi kojelauta jossa oli myös volttimittari. Istuimet olivat uudet, samoin verhoilut.

Omapaino: 990 kg
Kantavuus: 400 kg
Huippunopeus: 145 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h: 18 s
Moottorityyppi: VAZ-2105
Iskutilavuus: 1294 cc
Sylinterin halkaisija: 79 mm
Iskunpituus: 66 mm
Sylinterinkannen tyyppi: 2105-1003011
Puristussuhde: 8,5
Venttiilejä: 8
Huipputeho: 65 hp @ 5400 rpm
Suurin vääntö: 94 Nm @ 3200 rpm
Onhan tuo niin modernin kuuloista että turhaa uutta tekemään Mites jenkkien koneet? Ainakin niiden bensa V8:en perusta on suunniteltu jo joskus 60-luvulla. Taitaa Corvetessakin olla vielä työntötankokone. Pikku parannuksia tehdään kyllä, mutta perusmoottori sama.

__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten